Professional selfdetermination as the condition of the professional becoming of the personality of the students of the PTE
Abstract
The problem of professional selfdetermination of the personality of the students in the PTE
is examined in the article – as the condition of their professional becoming; research actuality
is grounded in the theoretical and experimental context; criteria are certain, indexes and
psychodiagnostical tool of study of the professional selfdetermination personality of the students;
materials of empiric research are analyzed; the degree of formed of professional is exposed to the
selfdetermination of the personality of the students on the stage of entry to the PTE.
References
Кудрявцев Т. В. Психология профессионального воспитания. М., 1986.– С.41–42
Психология подростка. Полное руководство. Под ред. А. А. Реана. СПБ.: прайм-ЕВРОЗНАК.,
– С.81–83
Психологія праці та професійної підготовки особистості: Навчальний посібник/ За ред. П. С.
Пе-репелиці, В. В. Рибалки. – Хмельницький: ТУП, 2001.– С.328–330
Климов Е. А. Психология профессионала. – М., 1996.– С.9–11
Пилипенко Н. М. Вплив кризи професійного становлення на саморозвиток особистості //
Педагогіка і психологія. К., 2005.– №2.– С. 117–118Головаха Е. И. Жизненная перспектива и профессиональное самоопределение молодежи. К.,
– С.96–98
Психология подростка. Полное руководство. Под ред. А. А. Реана. СПБ.: прайм-ЕВРОЗНАК.,
– С.81–83
Титаренко Т., Панок В. Старший шкільний вік: рефлексія, самовизначення, вибір професії, жит-
тєві плани./Основи практичної психології. Підр. К.: Либідь, 1999.– С. 443–445
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Sergey MOSKIN
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.