Continuous education for life-long development of the personality: theoretical aspect.

Authors

  • Larisa SIGAEVA

Abstract

In the paper the author considers the adults education in the context of
continuous learning for making possible the personal development, defines the
terms of continuous learning and continuous education. To the author’s mind the
development of adults education leads to essential changes in the modern education
system, in formal and traditional education and creation of new kinds of education
for people in different age

References

Apprende a etre – P.,Unesco, 1972, p.163.

Инграм Дж.Б. Что такое непрерывное образование// Высшее образование в Европе.-

Бухарест,1979.-№4.

Dave R.H. Foundations of Lifelong Education: Some Methodological Aspects.-In: Foundations of

Lifelong Education. – Hambourg, 1976.- р.34.

Владиславлев А. Непрерывное образование. Проблемы и перспективы. – М., 1978, -178с.-С.

Концепция непрерывного образования. // Бюл. Гос. Ком. СССР по нар.образованию. Сер.:

Высшие и средн. учеб. заведения…- М.,1989, С.3.Сгорlеу А.I. Lifelong Едисаtion: А Stoсktaking. – Наmbоuгg, 1979, р. 29.Змеёв С.И. Основы андрагогики: Учебное пособие для вузов.-М.: Флинта: Наука, 1999.-152

с.-С31.

Там само, С.32-33.Ананьев Б.Г. О проблеме современного человекознания. – М., 1977, С. 336.

Професійна освіта в зарубіжних країнах: порівняльний аналіз. Черкаси: ВИБІР,2000.-322с.-С.4.Професійна освіта в зарубіжних країнах: порівняльний аналіз. Черкаси: ВИБІР,2000.-322с.-С.4.

Ничкало Н.Г.Неперервна професійна освіта як світова тенденція.Професіна освіта в зарубіжних

країнах: порівняльний аналіз.-Черкаси: ВИБІР, 2000.-322с.-С.46.

Зинченко Г.П. Предпосылки становления теории непрерывного образования // Советская педа-

гогика.- 1991. – №1. – С.81-87.

Арнаутов М.И., Сергєєв Н.К. Историко-педагогический анализ становления и развития системы

непрерывного педагогического образования //Педагог: наука, технология, практика. – 2001. –

№ 2(11).- С.5-15.

Там самоЗинченко Г.П. Становление системи непрерывного образования// Философские науки. – 1987. –

№ 2. – С. 33-39.

Арнаутов М.И., Сергєєв Н.К. Историко-педагогический анализ становления и развития системы

непрерывного педагогического образования //Педагог: наука, технология, практика. – 2001. –

№ 2(11).- С.5-15.

Образование в современном мире: состояние и тенденции развития: (Сб. ст.) / Под ред. М.И.

Кондакова. -М.: Педагогіка, 1986. – 245 с.Владиславлев А.П. Непрерывное образование: проблеми и перспективы. – М.: Молодая гвар-

дия, 1978. – 175 с.

Десятов Т.М. Тенденції розвитку неперервної освіти в країнах Східної Європи( друга половина ХХ

століття): Монографія / За ред.. Н.Г.Ничкало- К.: Видавництво «АртЕк», 2005.-472 с.-С.36-37.

Там само.Десятов Т.М. Тенденції розвитку неперервної освіти в країнах Східної Європи( друга половина ХХ

століття): Монографія / За ред.. Н.Г.Ничкало- К.: Видавництво «АртЕк», 2005.-472 с.-С.37.

Там само, С.38-39.

Арнаутов В.В., Сергеев Н.К. История и современное состояние непрерывного образования //

Преподаватель. – 2001. – № 2. – С.6-7Ничкало Н.Г. Неперервна професійна освіта як філософська та педагогічна категорія //

Неперервна професійна освіта: теорія і практика. – Київ. – 2001. – вип. 1. – С.13-15.

Коваль Т.І. Професійна підготовка з інформаційних технологій майбутніх інженерів-економістів:

Монографія.-К.: Ленвіт, 2007.-264 с.-Бібліогр. С.202-232.- С.39-40.

Образование: скрытое сокровище: Доклад Международной комиссии по образованию для ХХ1

века, представленный ЮНЕСКО.-Женева: Изд-во ЮНЕСКО.-1997.-297 с.-С. 13].

Ничкало Н.Г. неперервна професійна освіта як світова тенденція // професійна освіта в зарубіжних

країнах: порівняльний аналіз: Монографія/ За ред. Н.Г.Ничкало, В.А.Кудіна.-К.,2002.-С.46.Зязюн І.А. Неперервна освіта: концептуальні засади і сучасні технології //Творча особистість у

системі неперервної професійної освіти: Міжнародна наукова конференція, 16-17 травня 2000р.

/ За ред. С.О.Сисоєвої і О.Г. Романовського.-Х.: ХДПУ, 2000.-С.8-16. – С.9.

Владиславлев А.П. Непрерывное образование: проблеми и перспективы. – М.: Молодая гвар-

дия, 1978. – 175 с.

How to Cite

SIGAEVA, L. (2019). Continuous education for life-long development of the personality: theoretical aspect. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 146–158. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192588

Issue

Section

QUALITY ASSURANCE IN HIGHER EDUCATION AND ITS EXPERT SUPPORT: THE EU EXPERIENCE