Positive ideas of the Russian experience of development of remote training and a way of its realization in Ukraine
Abstract
In clause are certain the basic aspects of productive Russian experience in the fi eld
of remote training: in structural divisions of system образованя, in corporate sector, in
realization of social programs at the state and municipal levels; possible directions of its
realization which account will allow to improve a domestic practice of the organization
of remote formation in Ukraine are proved.
References
Сребененко А. Эксперимент в области дистанционного образования // Вузовские вести. – 1999. –
№ 11. – С. 15-22.Федеральная университетская компьютерная сеть RUNNet //www.ed.gov.ruМосковская Школьная Телекоммуникационная сеть MoSTNet // www.ict.edu
Центр дистанционного образования „Ейдос” // www.eidos.ru
Шумихина Т.А. Дистанционные курсы обучения школьников. Проект „Интернет-класс” МЦИО //
www.ict.edu.ru
Емельянова Е.Л. Опыт зарубежных стран в развитии конкурентоспособного малого и среднего
предпринимательства // www.giac.ru.content.document
Полоцкая Т. В корпоративном университете не только учат // comparative.edu.ruПономарёва Е. Возможность дистанционного образования для детей-инвалидов посредством
внедрения Интернет-школы // Дистанционное образование. – 2003. – № 5. – С. 33-38.
Вачков И. Меры по адаптации инвалидов в системе высшего образования // Школьный психо-
лог. – 2000. – № 3. – С. 23-28
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Iryna LESHENKO
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.