Positive ideas of the Russian experience of development of remote training and a way of its realization in Ukraine

Authors

  • Iryna LESHENKO

Abstract

In clause are certain the basic aspects of productive Russian experience in the fi eld
of remote training: in structural divisions of system образованя, in corporate sector, in
realization of social programs at the state and municipal levels; possible directions of its
realization which account will allow to improve a domestic practice of the organization
of remote formation in Ukraine are proved.

References

Сребененко А. Эксперимент в области дистанционного образования // Вузовские вести. – 1999. –

№ 11. – С. 15-22.Федеральная университетская компьютерная сеть RUNNet //www.ed.gov.ruМосковская Школьная Телекоммуникационная сеть MoSTNet // www.ict.edu

Центр дистанционного образования „Ейдос” // www.eidos.ru

Шумихина Т.А. Дистанционные курсы обучения школьников. Проект „Интернет-класс” МЦИО //

www.ict.edu.ru

Емельянова Е.Л. Опыт зарубежных стран в развитии конкурентоспособного малого и среднего

предпринимательства // www.giac.ru.content.document

Полоцкая Т. В корпоративном университете не только учат // comparative.edu.ruПономарёва Е. Возможность дистанционного образования для детей-инвалидов посредством

внедрения Интернет-школы // Дистанционное образование. – 2003. – № 5. – С. 33-38.

Вачков И. Меры по адаптации инвалидов в системе высшего образования // Школьный психо-

лог. – 2000. – № 3. – С. 23-28

How to Cite

LESHENKO, I. (2019). Positive ideas of the Russian experience of development of remote training and a way of its realization in Ukraine. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 139–144. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192576

Issue

Section

QUALITY ASSURANCE IN HIGHER EDUCATION AND ITS EXPERT SUPPORT: THE EU EXPERIENCE