Professional and communicative preparation of future teachers in higher educational institutions

Authors

  • Tatiana KOLODKO

Abstract

The author considers the phenomenon of professional and communicative preparation of
future teachers as a State problem that helps to realize the professional preparation, development
and advanced training of future teachers in the terms of educational standardization, priority
revision that are in the basis of contents of foreign languages education, taking care of
contemporary tendencies in education and teaching foreign language

References

Хуторской А.В. Современная дидактика: Учебник для вузов. – СПб.: Питер, 2001. – С. 29.Загальноєвропейські рекомендації з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання /

Науковий редактор українського видання доктор пед. наук, проф. С.Ю.Ніколаєва. – К.: Ленвіт,

– 273с.

Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment / Council

of Europe: Modern Languages Division, Strasbourg. – Cambridge: CUP, 1991

Пассов Е.И. Коммуникативный метод обучения иноязычному говорению. – М.: Просвещение,

– 276 сЛернер И.Я. Педагогическое сознание – явление действительности и категория науки //

Советская педагогика. – 1985. – № 3. – С.52-53.

Зинченко В.П. Перспективы ближайшего развития развивающего образования //

Психологическая наука и образование. – 2000. – № 2. – С. 18-44.

Леонтьев А.Н. Некоторые вопросы психологии обучения речи на иностранном языке / Вопросы

психолингвистики и преподавания русского языка как иностранного. – М., 1971

How to Cite

KOLODKO, T. (2019). Professional and communicative preparation of future teachers in higher educational institutions. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 117–122. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192568

Issue

Section

CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: FOREIGN EXPERIENCE