Improvement of the effi ciency of physical and health-protection work in the preschool establishments

Authors

  • Yuliy KOVALENKO

Abstract

The paper deals with solving the problem of children physical training in preschool
establishments. The author points on the highly-qualifi ed teachers training in the physical
training faculties of the universities for work with the children of preschool age as one of
the most perspective ways in the problem solving.

References

Кожухова Н.Н., Рыжкова Л.А., Самодурова М.М. Воспитатель по физической культуре в дошколь-

ных учреждениях. – М.: Академия, 2002. – 320с

Степаненкова Э.Я. Теория и методика физического воспитания и развития ребенка. – М.:

Академия, 2001. – 368 с

Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні: Наук.-метод. посіб. /Наук. ред.

О.Л. Кононко. – К.: Ред. журн. «Дошкільне виховання», 2003. – С.20.Степаненкова Э.Я. Теория и методика физического воспитания и развития ребенка. - М.:

Академия, 2001. - 368 сЗакон України “Про фізичну культуру і спорт”. – К.: ВППДКНТ, 1994. – 23 с.

Положення про організацію фізичного виховання і масового спорту в дошкільних навчальних

закладах України //Директор школи. - №38. – 2005. – С.25.

How to Cite

KOVALENKO, Y. (2019). Improvement of the effi ciency of physical and health-protection work in the preschool establishments. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 36–40. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192434

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION