Ecological education of students of general schools: modern approaches

Authors

  • Kamilla MARGLAMOVA

Abstract

The paper deals with the analysis of the modern psychological and pedagogical
approaches to the problem of ecological education. The core, goal and features of this
process are determined. The attention is paid to the formation of the gumanistic values
and students’ valuable attitude to the nature

References

Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, 1997. – С.53.Руссо Ж.-Ж. Избранные сочинения. – В 3 т. Пер. с франц. /Сост. И.Е.Верцман. – М.: Госполитиздат,

– 851 с.Гончаренко С.У. Український педагогічний словник. – К.: Либідь, 1997. – С.53.

Дистервег А. Избранные педагогические сочинения / Сост. В.А.Ротинберг. – М.: Педагогика,

– С.327.

Моисеев Н.Н. Экология и образование. – М.:”ЮНИСАМ”, 1996. – 192 с.

Отношение школьников к природе / Под ред. И.Д.Зверева, И.Г. Суравегиной. – М.: Педагогика,

– 127с.

Киселев Н.Н. Мировоззрение и экология. – К.: Наукова думка, 1990. – С.127.

Крисаченко В.С., Хилько М.І. Екологія. Культура. Політика: Концептуальні засади сучасного роз-

витку. – К.: „Знання України”, 2002. – С.476.

Удовиченко І.В. Наступність екологічного виховання учнів початкової та основної школи в курсах

природничого циклу: Дис. … кан. пед. наук: 13.00.07. – К., 2006. – С.45.

How to Cite

MARGLAMOVA, K. (2019). Ecological education of students of general schools: modern approaches. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 20–24. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192428

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION