НАВЧАННЯ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ З ВИКОРИСТАННЯМ КОМП’ЮТЕРНИХ ВПРАВ
Keywords:
summary, computer exercise, stages of text workAbstract
The article deals with teaching to future teachers of the English language writing summaries
with the help of the computer exercises. The peculiarities of the process of the work with text
are distinguished and such stages as planning, preliminary stage, realization and control are
defi ned. Each of the above-mentioned stages of writing summary is characterized. The existing
methodical requirements to exercises and the advantages of studying with the help of computer
technologies are analyzed. The realization of the requirements to each component of a computer
exercise is illustrated. The main forms of teaching students creating summaries with the help of
information technologies are determined.
References
Бердичевский А.Л. Концепция подготовки
учителя иностранного языка // Иностр. яз. в
школе. – 1990. – № 4. – С. 94 – 100.
Карпов А.С. Психолого-методические
проблемы в подготовке будущих учителей
// Іноземні мови в навчальних закладах. –
– № 1 – 2. – С. 14 –17.
Лапидус Б.А. Обучение второму иностран-
ному языку как специальности: Учеб.посо-
бие. – М.: Высшая школа, 1980. – 173 с.
Методика навчання іноземних мов в серед-
ніх навчальних закладах: Підручник. Вид.2-е, випр. і перероб. / Кол. авторів під ке-
рівн . С.Ю. Ніколаєвої. – К.: Ленвіт, 2002. –
с.
Програма з англійської мови для профе-
сійного спілкування. Колектив авторів:
Г.Є.Бакаєва, О.А.Борисенко, І.І.Зуєнок та
ін. – К.: Ленвіт, 2005. – 119 с.
Cаломатов К.И., Шатилов С.Ф. Совершен-
ство вание профессионально-методической
подготовки будущих учителей //
Иностранные языки в школе. – 1988. –
№1. – С. 15 – 20.
Самостійна робота з англомовною науково-
професійною літературою: Методичні ре-
комендації / Устименко О.М. – К.: НАУ,
– 35 с.
Сердюков П.І. Теоретичні основи навчання
іноземних мов у мовному вузі з використан-
ням інформаційних технологій: Автореф.
дис. ... докт. пед. наук: 13.00.02 / Київський
національний лінгвістичний ун-т. – К.:
– 14 с.
Серова Т.С. Управление процес-
сом формирования речевых умений
п р о ф е с с и о н а л ь н о - о р и е н т и р о в а н о г о
иноязычного чтения // Управление
профессионально-ориентированым обуче-
нием иностранным языкам в вузе: Межвуз.
сб. науч. тр. – Пермь: Перм. политех. ин-т,
– С. 3 – 13.
Скляренко Н.К. Сучасні вимоги до вправ
для формування іншомовних навичок і
вмінь // Іноземні мови. – 1999. – № 3. – С.
– 7.
Тарнопольський О.Б., Кожушко С.П., Руда-
кова М.В. Writing Academically: A Coursebook
for Teaching Academic Writing in
English to Students of Linguistic Tertiary Educational
Institutions: Посібник. – К.: Фірма:
«Інкос», 2006. – 228 с.
Чекаль Г.С., Коваль Т.І. Зворотний
зв’язок як засіб управління навчально-
пізнавальною діяльністю студентів студен-
тів у комп’ютерних вправах з іноземних
мов // Іноземні мови. – 2005. – №3. – С. 29.
Brookes D. Grundy P. Writing for Study
Purpose: A teacher’s guide to developsng
individual writing skills. – Teaching Writing
Skills. – Cambridge: Cambridge University
Press, 1991. – 162 p.
Coe N., Rycroft R., Ernest P. Writing Skills. –
Cambridge: CUP, 1983. – 95 p.
Oxford R. Integrated Skills in the ESL/EFL
Classroom. – ERIC Identifi er: ED456670,
– 128 p.
Pothier M. Multimédias, Dispositifs
D’apprendre et Acquisition des Langues.
Ochrys. – 140 p.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 A Chufarchileva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.