РОЗВИТОК ГЕНДЕРНИХ УЯВЛЕНЬ ДОШКІЛЬНИКА В УМОВАХ ОСНОВНИХ ІНСТИТУТІВ СОЦІАЛІЗАЦІЇ

Authors

  • M Tereshechenko

Keywords:

gender representation, gender stereotypes, masculinity, femininity, identifi cation, gender Identity.

Abstract

The article considers the main contemporary notions of masculinity and femininity. Considered
the major institutions of socialization, through which the child learns the most common gender
representation.

References

Берн Ш. Гендерная психология / Шон Берн. –

М.: Прайм-Еврознак, 2004. – 320 с.

Борисенко Ю.В. Специфика формирования

отцовства как психологического феномена

/ Ю.В. Борисенко, К.Н. Белогай // Сиб. пси-

хол. журн. – 2007. – № 26. – С. 102-107.

Дружинин В. Н. Психология семьи / Влади-

мир Николаевич Дружинин. – СПб.: Питер,

– 176с.

Ильин Е. П. Дифференциальная психология

мужчины и женщины / Евгений Павлович

Ильин. – СПб.: Питер, 2003. – 544с.

Клецина И. С. Гендерная социализация /

Ирина Сергеевна Клециа. – СПб.: Издатель-

ство РГПУ им. А.И. Герцена, 1998. – 92 с.

Кон И.С. Отцовство как социокультурный

институт / Игорь Семенович Кон // Педаго-

гика. – 2005. № 9. – C. 3-16.

Фромм Е. Искусство любить / Ерих Фромм. –

СПб.: Азбука, 2002. – 221с.

Хамитов Н. В. Одиночество женское и муж-

ское: Опыт вживания в проблему / Назип Ви-

ленович Хамитов. – М.: ООО «Издательство

АСТ»; Харьков: «Торсинг», 2004. – 444 с

How to Cite

Tereshechenko, M. (2019). РОЗВИТОК ГЕНДЕРНИХ УЯВЛЕНЬ ДОШКІЛЬНИКА В УМОВАХ ОСНОВНИХ ІНСТИТУТІВ СОЦІАЛІЗАЦІЇ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 74–78. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192111

Issue

Section

CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: FOREIGN EXPERIENCE