ІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В НАУЦІ ТА ОСВІТІ: ФІЛОСОФСЬКИЙ АСПЕКТ

Authors

  • O Kuzmenko

Keywords:

the integrated processes in the science, synergetic, the sphere of education, the systems and subsystems of the education, «osvitologiya».

Abstract

In the article the integrated processes in the science and education are defi ned as the tendency
of the modern scientifi c cognition. The necessity of the growth of the scientifi c space around the
education is determined. It is found out that V. O. Ognevjuk has initiated the appearance of the
new scientifi c approach to the integrated cognition of education, which is called «osvitologiya»

References

Кремень В. Освіта в структурі цивілізацій- них змін / В. Кремень // Освіта. – 2010. − № 47-48(5430-5431). – С.4.

Кремень В. Г. Філософія людиноцентризму

в освітньому просторі / В. Г. Кремень. – К.:

Знання, 2010. – С. 384

Кумбс Ф. Г. Кризис образования в совре-

менном мире: системный анализ / Ф. Г.

Кумбс . – М., 1970. 261 с.

Лутай В. Розробка сучасної філософії осві-

ти на засадах синергетики / В. Лутай // Вища

освіта України. – 2009. − №1. – С. 33-35.

Новиков А. М. О структуре теории об-

разования / А. М. Новиков // Педагогика:

Научно-теоретический журнал / гл.ред. В.

П. Борисенков. – 2005. − № 7 – С. 18-23.

Огнев’юк В.О. На шляху до становлення

нового наукового напряму «освітологія» /

В.О. Огнев’юк / Освітологія – науковий на-

прям інтегрованого пізнання освіти: матер.

Всеукр. наук.-практ. конф., 15 груд. 2010 р.

/ За заг. ред. Огнев’юка В. О. – К.; Киів. ун-т

ім. Б. Грінченка, 2010. – 192 с. – С. 7.

Прокопцов В.И. Эдукология: принципиаль-

но новая наука образования. В 4 фракталах.

Фракталы 2, 3, 4. (Препринты). (Авторская

версия-навигация). СПб.: СПбГЛТА, 2004.

с.

Сисоєва С. О. Освіта як об’єкт досліджень /

С. О. Сисоєва // Шлях освіти. – 2011. − №2 –

С. 5-11. – С.7.

Фурман А. Освітологія як синтетична на-

укова дисципліна: проблема завдань,

предмету, об’єкта, методу / А. Фурман //

Вітакультурний млин. Методологічний

альманах. – 2006. – Модуль 3. – С. 5

Фурман А.В. Психокультура української

ментальності. – Тернопіль: Економічна

думка, 2002. – С. 113.

How to Cite

Kuzmenko, O. (2019). ІНТЕГРАЦІЙНІ ПРОЦЕСИ В НАУЦІ ТА ОСВІТІ: ФІЛОСОФСЬКИЙ АСПЕКТ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 65–68. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192097

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION