НАУКА І МІФ В ОСВІТІ: КОНТЕКСТ ОНТОЛОГІЧНОЇ РІВНОСТІ

Authors

  • T Mazur

Keywords:

ontоlogy, ground, scientifi c and off-scientifi c forms of consciousness, myth.

Abstract

The article analyses a current situation with one of the aspect of interaction between the
scientifi c and off-scientifi c forms of consciousness which traditionally is a problem for European
philosophy and culture. Science and myth are considered as ontological structures. Hereto the
logical component of problem is accentuated by the author

References

Колпаков В.А. Общество знания. Опыт

философско-методологического анализа. –

Вопросы философии, 2008. – № 4.

Лекторский В.А. Научное и вненаучное

мышление: скользящая граница» // Разум и

экзистенция. Анализ научных и вненаучных

форм мышления. – СПб.: РХГИ, 1999.

Лекторский В.А. О некоторых вариантах

соединения религии и научного знания

// Разум и экзистенция. Анализ научных

и вненаучных форм мышления. – СПб.:

РХГИ, 1999.

Поппер К. Открытое общество и его враги.

Т. 2: Время лжепророков: Гегель, Маркс и

другие оракулы. – М.: Феникс, 1992.

Пригожин И.Р., Стенгерс И. Порядок из ха-

оса. Новый диалог человека с природой. –

М.: Прогресс, 1986.

Хабермас Ю. Моральное сознание и комму-

никативное действие. – СПб.: Наука, 2001.

Хюбнер К. Истина мифа. – М.: Республика,

Хюбнер К. Критика научного разума. – М.:

Республика, 1994.

Хюбнер К. Прогресс от мифа через ло-

гос к науке как теоретико-познавательная

проблема // Разум и экзистенция. Анализ

научных и вненаучных форм мышления. –

СПб.: РХГИ, 1999.

How to Cite

Mazur, T. (2019). НАУКА І МІФ В ОСВІТІ: КОНТЕКСТ ОНТОЛОГІЧНОЇ РІВНОСТІ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 50–54. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192084

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION