НООСФЕРНИЙ ТА ЕТНОЕКОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС ОСВІТИВ УМОВАХ ТРАНСГУМАНІТАРНИХ ВИКЛИКІВ ЖИТТЮ

Authors

  • G Lozko

Keywords:

істина, «постлюдина», етнічна екологія, етносфера, ноосфера

Abstract

В статті розглядається одна з ключових проблем філософії освіти – втрата люди-
ною (homo sapiens) звичного етико-онтологічного ставлення до Життя та виникнення
нового виду «постлюдини» (транслюдини, homo technologicus). Автор констатує втра-
ту базових аксіологічних детермінант людини і природи (біосфери) та приходить до ви-
сновку, що найголовнішим пріоритетом сучасної освіти має стати усвідомлення відпо-
відальності людини за долю Життя на планеті Земля. Запропоновано зміцнення статусу
гуманітарних дисциплін у ланці вищої освіти

References

Вернадський В. Про науковий світогляд. –

К., 1996.

Вернадский В. И. Биосфера и ноосфера. М.,

– 258 с.

Крисаченко В. С. Екологічна культура: те-

орія і практика. – К.: Заповіт, 1996. – 352 с.

Крисаченко В. С. Стратегіявиживання виду

Homosapiens // Філософська і соціологічна

думка. – 1992. – №10. – С. 10-50.

Лукьянец В., Соболь О. Горизонты гума-

нитарии: проблема постчеловеческого бу-

дущего // Філософіяосвіти. – 2006. – №3. –

С.145 – 164.

Мала енциклопедіяетнодержавознавства/

Національнаакадемія наук України.Інсти-

тутдержави і права ім. В.М. Корецького. –

К.: Довіра, Генеза, 1996.

Тейяр де Шарден П. Божественная среда.

М., 1992.

Фукуяма Ф. Наше постчеловеческоебуду-

ще. Последствия биотехнологической ре-

волюции. – М.: ООО «Издательство АСТ»,

ОАО «ЛЮКС», 2004.–349 с. (або: http://altfuture.

narod.ru/Future/Fnpb/fukunpb.htm).

Ясперс К. Смысл и назначение истории. М,

How to Cite

Lozko, G. (2019). НООСФЕРНИЙ ТА ЕТНОЕКОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС ОСВІТИВ УМОВАХ ТРАНСГУМАНІТАРНИХ ВИКЛИКІВ ЖИТТЮ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 42–49. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192080

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION