НООСФЕРНИЙ ТА ЕТНОЕКОЛОГІЧНИЙ ДИСКУРС ОСВІТИВ УМОВАХ ТРАНСГУМАНІТАРНИХ ВИКЛИКІВ ЖИТТЮ
Keywords:
істина, «постлюдина», етнічна екологія, етносфера, ноосфераAbstract
В статті розглядається одна з ключових проблем філософії освіти – втрата люди-
ною (homo sapiens) звичного етико-онтологічного ставлення до Життя та виникнення
нового виду «постлюдини» (транслюдини, homo technologicus). Автор констатує втра-
ту базових аксіологічних детермінант людини і природи (біосфери) та приходить до ви-
сновку, що найголовнішим пріоритетом сучасної освіти має стати усвідомлення відпо-
відальності людини за долю Життя на планеті Земля. Запропоновано зміцнення статусу
гуманітарних дисциплін у ланці вищої освіти
References
Вернадський В. Про науковий світогляд. –
К., 1996.
Вернадский В. И. Биосфера и ноосфера. М.,
– 258 с.
Крисаченко В. С. Екологічна культура: те-
орія і практика. – К.: Заповіт, 1996. – 352 с.
Крисаченко В. С. Стратегіявиживання виду
Homosapiens // Філософська і соціологічна
думка. – 1992. – №10. – С. 10-50.
Лукьянец В., Соболь О. Горизонты гума-
нитарии: проблема постчеловеческого бу-
дущего // Філософіяосвіти. – 2006. – №3. –
С.145 – 164.
Мала енциклопедіяетнодержавознавства/
Національнаакадемія наук України.Інсти-
тутдержави і права ім. В.М. Корецького. –
К.: Довіра, Генеза, 1996.
Тейяр де Шарден П. Божественная среда.
М., 1992.
Фукуяма Ф. Наше постчеловеческоебуду-
ще. Последствия биотехнологической ре-
волюции. – М.: ООО «Издательство АСТ»,
ОАО «ЛЮКС», 2004.–349 с. (або: http://altfuture.
narod.ru/Future/Fnpb/fukunpb.htm).
Ясперс К. Смысл и назначение истории. М,
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 G Lozko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.