МІЖ НЕГАТИВНОЮ КРЕАТИВНІСТЮ ІДЕЙ І УКРАЇНСЬКОЮ ВЕСТЕРНІЗАЦІЄЮ: СУЧАСНА ОСВІТА – ПОРТРЕТ БЕЗ ПРИКРАС

Authors

  • P Sauch

Keywords:

the modernisation of education, person oriented education, the the synergy of teaching and upbringing, process oriented management of education, the classical and nonclassical models of education.

Abstract

The necessity of the radical system reorganization of the education in the context of the innovative
society is considered in the article; the main tasks that are urgent for the contemporary
educational community are defi ned; the scientifi c analysis of the classical and non-classical
models of education is carried out; the necessity to ensure the freedom of the human’s and society’s
self-development on basis of their harmony and self-preservation is emphasized.

References

Барашев Р. Станет ли банкиром сын шахте-

ра // 2000, 14 мая, 2010.

Джура О. М. Культурне поле професійної

самовизначеності // Універсум. Філософ-

ський альманах: Зб. наук. праць / чол. ред.

В.В. Лях. – К., – 2003. Вип. 36.

Калачева Т.Г., Абросимова Л.В. Установки

выпускников школ на получение высшего

образования // Социс. – 2000. – № 5.

Кізіма В. Постнекласична методологія і по-

стнекласична освіта // Наукові і освітянські

методології і практики. – К., 2003.

Ліцейська і гімназійна освіта. – 1998. – № 2.

Моніторинг якості освіти: становлення та

розвиток в Україні: Рекомендації з освіт-

ньої політки/ Під заг. ред. О.І. Локшиної. –

К.: «К.І.С.», 2004.-160 с.

Николаенко С. Украинскому образованию

нужен новый курс // Зеркало недели № 48,

декабря 2010.

Таланчук П. Образование должно служить

средством развития человека // Зеркало не-

дели. № 49, 20 декабря 2003.

Якісна освіта – запорука самореалізації

особистості. – К.: Педагогічна преса. 2007 –

с.

How to Cite

Sauch, P. (2019). МІЖ НЕГАТИВНОЮ КРЕАТИВНІСТЮ ІДЕЙ І УКРАЇНСЬКОЮ ВЕСТЕРНІЗАЦІЄЮ: СУЧАСНА ОСВІТА – ПОРТРЕТ БЕЗ ПРИКРАС. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 34–41. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192079

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION