dynamics, age dynamics, professional self-determination, personality, interests and inclinations.
Keywords:
динаміка, вікова динаміка, професійне самовизначення, особистість, інтереси, нахили.Abstract
The article is an analysis of theoretical perspectives on the problem of vocational support
students with their age dynamics. Disclosed features professionally-oriented developmental
dynamics, its stages, tasks, principles of implementation in the educational process.
References
Божович Л.И. Личность и ее формирова-
ние в детском возрасте. - М., 1968. - 464 с.
Божович Л.И. Проблемы развития моти-
вационной сферы ребёнка// Изучение мо-
тивации поведения детей и подростков. –
М., 1972. – С. 35-36.
Ериксон Е. Идентичность: юность и кри-
зис - М., 1996. - 344 с.
Зеер Э.Ф. Психология профессий. – Екате-
ринбург, 1999. – С. 70-71.
Климов Е.А. Психолого-педагогические
проблемы профессиональной консульта-
ции. - М.: Знание -1983. - 96 с.
Крягжде С.П. Психология формирования
профессиональных интересов. - Вильнюс.
- 1981. - 196 с.
Маслоу А. Самоактуализация. // Психоло-
гия личности: Тексты. - М., 1982. - С.108-
Неперервна професійна освіта: теорія і
практика: Науково-методичний журнал. –
– Додаток до випуску 2. – 131 с.
Побірченко Н.А. Учнівська молодь і про-
фесії ринкової економіки. – К., 1998. – 206
с.
Пряжников Н.С. Профессиональное и
личностное самоопределение. - М., 1996.
- 256 с.
Сергєєнкова О.П. «Я» організовує своє
навчання і дозвілля. – К., 2001.– 112 с.
Столяренко Л.Д. Педагогическая психо-
логия. – Ростов н/Д. - 2003.–544 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 І Fornolyak
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.