dynamics, age dynamics, professional self-determination, personality, interests and inclinations.

Authors

  • І Fornolyak

Keywords:

динаміка, вікова динаміка, професійне самовизначення, особистість, інтереси, нахили.

Abstract

The article is an analysis of theoretical perspectives on the problem of vocational support
students with their age dynamics. Disclosed features professionally-oriented developmental
dynamics, its stages, tasks, principles of implementation in the educational process.

References

Божович Л.И. Личность и ее формирова-

ние в детском возрасте. - М., 1968. - 464 с.

Божович Л.И. Проблемы развития моти-

вационной сферы ребёнка// Изучение мо-

тивации поведения детей и подростков. –

М., 1972. – С. 35-36.

Ериксон Е. Идентичность: юность и кри-

зис - М., 1996. - 344 с.

Зеер Э.Ф. Психология профессий. – Екате-

ринбург, 1999. – С. 70-71.

Климов Е.А. Психолого-педагогические

проблемы профессиональной консульта-

ции. - М.: Знание -1983. - 96 с.

Крягжде С.П. Психология формирования

профессиональных интересов. - Вильнюс.

- 1981. - 196 с.

Маслоу А. Самоактуализация. // Психоло-

гия личности: Тексты. - М., 1982. - С.108-

Неперервна професійна освіта: теорія і

практика: Науково-методичний журнал. –

– Додаток до випуску 2. – 131 с.

Побірченко Н.А. Учнівська молодь і про-

фесії ринкової економіки. – К., 1998. – 206

с.

Пряжников Н.С. Профессиональное и

личностное самоопределение. - М., 1996.

- 256 с.

Сергєєнкова О.П. «Я» організовує своє

навчання і дозвілля. – К., 2001.– 112 с.

Столяренко Л.Д. Педагогическая психо-

логия. – Ростов н/Д. - 2003.–544 с.

How to Cite

Fornolyak І. (2019). dynamics, age dynamics, professional self-determination, personality, interests and inclinations. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (2), 126–130. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/191856

Issue

Section

QUALITY ASSURANCE IN HIGHER EDUCATION AND ITS EXPERT SUPPORT: THE EU EXPERIENCE