РЕ АЛІ ЗАЦІЯ ТЕХ НОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙ НОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМ НИХ МОВ З ВИКОРИСТАННЯМ НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕ ДОВИЩА MOODLE

Authors

  • T Koval
  • O Shcherbina

Keywords:

технології дистанційного навчання іноземних мов, мережні техноло- гії дистанційного навчання, case-технології дистанційного навчання, навчальне середо- вище Moodle.

Abstract

The article deals with the implementation of foreign languages distance learning technologies.
The author focuses on the characteristic traits and types of technologies (network technologies,
case-technologies, TV technologies). The implementation of such technologies in the learning
process in the Moodle learning environment is based on the communication principles, on the
principle of organic combination. This leads to the creation of new kinds of integrated learning
technologies.

References

Офіційний сайт Moodle. Електронний

[Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://moodle.org/

Машбиц Е.И., Андриевская В.Б., Комис-

сарова Е.Ю. Диалог в обучающей систе-

ме. – К.: Вища школа, 1989. – 184 с.

Філософія використання Moodle. [Елек-

тронний ресурс]. – Режим доступу: http://

docs.moodle.org/20/en/Philosophy

How to Cite

Koval, T., & Shcherbina, O. (2019). РЕ АЛІ ЗАЦІЯ ТЕХ НОЛОГІЙ ДИСТАНЦІЙ НОГО НАВЧАННЯ ІНОЗЕМ НИХ МОВ З ВИКОРИСТАННЯМ НАВЧАЛЬНОГО СЕРЕ ДОВИЩА MOODLE. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (2), 97–104. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/191657

Issue

Section

QUALITY ASSURANCE IN HIGHER EDUCATION AND ITS EXPERT SUPPORT: THE EU EXPERIENCE