ПР ОБЛЕМ А ПР ОФЕ СІЙ НОЇ ПІ ДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІ В У США В ПОРІ ВНЯЛ ЬНІЙ ПЕ ДАГОГІЦІ

Authors

  • S Shandruk

Keywords:

facilitation, leader, leadership, students’ government, sympathy, trust.

Abstract

In the article the problem of quality of secondary school teacher professional education,
it’s under exploitation in theoretical and practical aspects, expedience of study and borrowing
of American experience in the field of secondary school teacher professional education is
determined. Perspective direction of development of comparative pedagogics – secondary school
teacher professional education in the USA is opened.

References

Арешонков В.Ю. Педагогічна самоор-

ганізація в системі безперервної освіти:

термінологічно понятійний аналіз. http://

studentam.net.ua/content/view/8888/97/

Хатюшина Анна Андреевна. Теория и

практика повышения квалификации учи-

телей США : на примере штата Южная

Каролина : дис... канд. пед. наук. – Мо-

сква, 2009 – 171 с.

American Association of Colleges for

Teacher Education, from http://www.aacte.

org

Goals 2000: Educate America Act. –

Washington, D.C., 1994, from http://www.

nd.edu/~rbarger/www7/goals200.html

How to Cite

Shandruk, S. (2019). ПР ОБЛЕМ А ПР ОФЕ СІЙ НОЇ ПІ ДГОТОВКИ ВЧИТЕЛІ В У США В ПОРІ ВНЯЛ ЬНІЙ ПЕ ДАГОГІЦІ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (2), 80–84. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/191650

Issue

Section

CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: FOREIGN EXPERIENCE