КОНЦЕПЦІЯ МІ ЖКУЛЬТУРНОЇ ВЗАЄМОДІЇ СУБ’ЄКТІ В ОСВІТ НЬОГО ПР ОЦЕ СУ ДОБИ ПОСТМ ОДЕР НУ ТА ЇЇ СТР АТЕГІ ЧНІ ЦІЛІ

Authors

  • P Sauch

Keywords:

cultural interaction, policultural education, anthropologo-cultural approach, national identity, global world-view.

Abstract

In the article the causes of the practical inability of the multicultural project are revealed;
it is offered the algorithm of the democratic-egalitarian policy, which provides not only for
preservation of the cultural diversity, but also for expansion of the man’s democratic participation
in the process of the cultural interaction, that causes the establishment of the new cultural groups
and their incorporations in the civil society

References

Бенхабиб С. Притязание культуры. Равен-

ство и разнообразие в глобальную эру. –

М., 2003, с. LІІ – LІІІ.

Гриценко О.А., Гончаренко Н.К., Мягка

Є.А. Українські типології меншин [Елек-

тронний ресурс]. – Режим доступу: www.

Culturalstudies. In. ua.

Межуєв В. Діалог як спосіб міжкультур-

ного спілкування в сучасному світі [Елек-

тронний ресурс]. – Режим доступу: www.

Culturalstudies. In. ua.

Barber B. Fihand vs. Mc Word: how

Clobalisw and Tribalisw are Reshaping the

Worlu. – New Vork: Ballantine, 1996. – 432

p.

International Dictionary of Education. Vol.

– Oxford, 1994. – P. 3963.

How to Cite

Sauch, P. (2019). КОНЦЕПЦІЯ МІ ЖКУЛЬТУРНОЇ ВЗАЄМОДІЇ СУБ’ЄКТІ В ОСВІТ НЬОГО ПР ОЦЕ СУ ДОБИ ПОСТМ ОДЕР НУ ТА ЇЇ СТР АТЕГІ ЧНІ ЦІЛІ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (2), 36–40. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/191583

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION