РОЗВИТОК ОСВІТ И ЯК СУСПІЛ ЬНОЇ ЦІ ННОСТІ : ІСТОРИКО- ФІЛ ОСОФСЬКИЙ ДИСКУРС

Authors

  • D Dzvinchuk

Keywords:

education, agrarian society, written language, literacy, “civilized”.

Abstract

The sources of the education as the social value are analyzed in the article; the role of the
education and written language in the appearance and development of the agrarian society is
conceived; the centers of the writing and the basis of sciences formation are observed; it was
found out that the education and writing were the highest achievements of the human intelligence
and played the unique and important social role, that rose more and more in the approximation
to the present

References

Даймонд Дж. Зброя, мікроби і харч: Ви-

токи нерівностей між народами / Дж.

Даймонд ; пер. з англ. та наук. ред. Т.

Цимбал. – К. : Ніка-Центр, 2009. – 488 с.

Згуровський М. Інноваційний розви-

ток суспільства на основі вдосконален-

ня освіти і науки як продуктивної сили

розвитку економіки // Економіст. – 2005.

– №4. – С. 36-37.

Кремень В.Г. Філософія людиноцентриз-

му в освітньому просторі / В. Г. Кре-

мень.– 2-е вид. – К. : Т-во «Знання»

України, 2010. – 520 с.

Огнев’юк В.О. Освіта в системі ціннос-

тей сталого людського розвитку. – К.:

Знання України, 2003. – 450 с.

Торосян В.Г. История образования и пе-

дагогической мысли: Учеб. для студ.

высш. учеб. заведений. – М.: Изд-во

ВЛАДОС-ПРЕСС, 2003. – 352 с.

Стаття надійшла до редакції 26.11.2011

How to Cite

Dzvinchuk, D. (2019). РОЗВИТОК ОСВІТ И ЯК СУСПІЛ ЬНОЇ ЦІ ННОСТІ : ІСТОРИКО- ФІЛ ОСОФСЬКИЙ ДИСКУРС. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (2), 31–35. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/191255

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION