НАСЛІ ДУВАННЯ ЯК ОСНОВНИЙ МЕТ ОД НАВЧАННЯ У ВАЛЬДОРФ СЬКІЙ ДОШКІЛ ЬНІЙ ОСВІТІ

Authors

  • L. Litvin

Keywords:

the early childhood, imitation as the method of education, sense perception, Waldorf pedagogy, will.

Abstract

The imitation as the important method of education and development in the early childhood
is analyzed in the article; the importance of the imitation for development of the adroitness, skills
and abilities, masterfulness, creative and esthetical capabilities of a child is emphasized; it is
defined that it is necessary for the teacher to bring up and to educate himself; the main demands
for the Waldorf kindergarten teacher are observed.

References

Вальдорфская педагогика: антология /

[сост. А.А.Пинский и др]; под ред. А. А.

Пинского. – М.: Просвещение, 2003. –

с.

Грюнелиус Э. М. Вальдорфский детский

сад : Воспитание детей дошкольного воз-

раста/ Э.М.Грюнелиус; пер. с нем. - М.:

МПИ «Мир книги», 1992. – 72 с.

Загвоздкин В. К. Вальдорфский детский

сад. В созвучии с природой / В. К. За-

гвоздкин.- Санки-Петербург.: Изд-во Де-

метра.- 2007.-160 с.

Краних Э.-М. Антропологические основы

вальдорфской педагогики / за общей ред.

В. Загвоздкина. – К.: «Генеза», 2008. –

с.

Штайнер Р. Воспитание ребенка с точки

зрения духовной науки / Рудольф Штай-

нер; [пер. с нем. Б.Деев]. - М.: Парси-

фаль; Московский Центр вальдорфской

педагогики, 1993. - 40 с.

How to Cite

Litvin, L. (2019). НАСЛІ ДУВАННЯ ЯК ОСНОВНИЙ МЕТ ОД НАВЧАННЯ У ВАЛЬДОРФ СЬКІЙ ДОШКІЛ ЬНІЙ ОСВІТІ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (2), 25–29. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/191104

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION