TUTOR’S ROLE IN PROFESSIONAL TRAINING OF THE POLICE OFFICERS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/1609-8595.2019.4.3841

Keywords:

educational process, higher education, higher educational institution, tutor, tutoring

Abstract

The article analyzes the scientific literature, summarizes and systematizes pedagogically experience of the problem, reveals the essence and content of professional competence of future police officers, presents a functional and role-based view of communicative activities from the position of tutor, identifies the possibility of including a tutor tool in the formation of future communicative competence police officers. It is emphasized that tutor action is the most important emergent component of the holistic process of training future police officers, where the formation of communicative competence is an important task.

Author Biography

Alina Kudlay, National Academy of Educational Sciences of Ukraine, 9 Bastionna Str., 901014 Kyiv, Ukraine

Postgraduate Student of the Department for Integration of Higher Education and Research, Institute of Higher Education

References

Гнедкова О. О., Козьміна А. О. Особливості навчання тьютора дистанційного навчання (на базі системи дистанційного навчання «Херсонський віртуальний університет»). Інформаційні технології в освіті. 2008. № 2. С. 79–85.

Изотова Ю. А. Тьютор: кто это и зачем он нужен. 2016. URL: http://semeynoe.com/magazine/practice/method/ tutor (дата звернення: 23.10.2019).

Ковалева Т. М., Кобыща Е. И., Попова (Смолик) С. Ю., Теров А. А., Чередилина М. Ю. Профессия «тьютор». Москва – Тверь: СФК-офис. 246 с.

Кухаренко В. Н., Токарь А. И. Управление работой с информацией в дистанционном обучении. Наука и социальные проблемы общества: человек, техника, технология, окружающая среда. Материалы международной научно-практической конференции MicroCAD, 2001. 14–16 мая, Харьков. Харьков: ХПИ, 2001. С. 126–129.

Кравцов Г. М., Кравцов Д. Г. Модель контроля знаний системы дистанционного обучения «Херсонский виртуальный университет». Інформаційні технології в освіті. 2008. № 2. С. 66–71.

Круглик В. С. Методичні особливості побудови середовища дистанційного навчання «WebAlmir». Інформаційні технології в освіті. 2008. № 1. С. 88–93.

Стахеева Е. А. Тьюторское сопровождение в системе инклюзивного образования. 2015. URL: http://www.ncfu. ru/uploads/doc/staheeva_pmis_ipmop_2015.pdf (дата звернення: 15.10.2019).

Чигрина С. Г. Технология тьюторского сопровождения обучающихся при реализации образовательных стандартов. Среднее профессиональное образование. 2016. № 7. С. 49–55.

Шабанов А. Г. О подготовке педагогов к работе в системе дистанционного обучения. Инновации в образовании. 2004. № 4. С. 69–78.

Шалимова Н. А. Тьюторская модель сопровождения индивидуальной профессиональной карьеры педагога. Справочник заместителя директора школы. 2015. № 10. С. 68–79.

Published

2019-11-28

How to Cite

Kudlay, A. (2019). TUTOR’S ROLE IN PROFESSIONAL TRAINING OF THE POLICE OFFICERS. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (4), 38–41. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2019.4.3841

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION