DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2019.4.3841

TUTOR’S ROLE IN PROFESSIONAL TRAINING OF THE POLICE OFFICERS

Alina Kudlay

Abstract


The article analyzes the scientific literature, summarizes and systematizes pedagogically experience of the problem, reveals the essence and content of professional competence of future police officers, presents a functional and role-based view of communicative activities from the position of tutor, identifies the possibility of including a tutor tool in the formation of future communicative competence police officers. It is emphasized that tutor action is the most important emergent component of the holistic process of training future police officers, where the formation of communicative competence is an important task.

Keywords


educational process; higher education; higher educational institution; tutor; tutoring

References


Гнедкова О. О., Козьміна А. О. Особливості навчання тьютора дистанційного навчання (на базі системи дистанційного навчання «Херсонський віртуальний університет»). Інформаційні технології в освіті. 2008. № 2. С. 79–85.

Изотова Ю. А. Тьютор: кто это и зачем он нужен. 2016. URL: http://semeynoe.com/magazine/practice/method/ tutor (дата звернення: 23.10.2019).

Ковалева Т. М., Кобыща Е. И., Попова (Смолик) С. Ю., Теров А. А., Чередилина М. Ю. Профессия «тьютор». Москва – Тверь: СФК-офис. 246 с.

Кухаренко В. Н., Токарь А. И. Управление работой с информацией в дистанционном обучении. Наука и социальные проблемы общества: человек, техника, технология, окружающая среда. Материалы международной научно-практической конференции MicroCAD, 2001. 14–16 мая, Харьков. Харьков: ХПИ, 2001. С. 126–129.

Кравцов Г. М., Кравцов Д. Г. Модель контроля знаний системы дистанционного обучения «Херсонский виртуальный университет». Інформаційні технології в освіті. 2008. № 2. С. 66–71.

Круглик В. С. Методичні особливості побудови середовища дистанційного навчання «WebAlmir». Інформаційні технології в освіті. 2008. № 1. С. 88–93.

Стахеева Е. А. Тьюторское сопровождение в системе инклюзивного образования. 2015. URL: http://www.ncfu. ru/uploads/doc/staheeva_pmis_ipmop_2015.pdf (дата звернення: 15.10.2019).

Чигрина С. Г. Технология тьюторского сопровождения обучающихся при реализации образовательных стандартов. Среднее профессиональное образование. 2016. № 7. С. 49–55.

Шабанов А. Г. О подготовке педагогов к работе в системе дистанционного обучения. Инновации в образовании. 2004. № 4. С. 69–78.

Шалимова Н. А. Тьюторская модель сопровождения индивидуальной профессиональной карьеры педагога. Справочник заместителя директора школы. 2015. № 10. С. 68–79.


GOST Style Citations


  • Gnedkova, O. O., Kozmina, A. O. (2008). Osoblivosti navchannya tyutora distancijnogo navchannya (na bazi sistemi distancijnogo navchannya «Hersonskij virtualnij universitet») [Features of distance learning tutor training on the base of system of distance learning «Kherson Virtual University»]. Informacijni tehnologiyi v osviti, 2, 79–85 (ukr).
  • Izotova, Yu. A. (2016). Tyutor: kto eto i zachem on nuzhen [Tutor: who it is and why it is needed]. Retrieved from http:// semeynoe.com/magazine/practice/method/tutor (rus). Kovaleva, T. M., Kobysha, E. I., Popova (Smolik), S. Yu., Terov, A. A., Cheredilina, M. Yu. Professiya «tyutor» [Profession «tutor»]. Moskow – Tver, Russia: SFK-ofis (rus).
  • Kuharenko, V. N., Tokar, A. I. (2001). Upravlenie rabotoj s informaciej v distancionnom obuchenii [Management of work with information in distance learning]. Nauka i socialnye problemy obshestva: chelovek, tehnika, tehnologiya, okruzhayushaya sreda. Materialy mezhdunarodnoj nauchno-prakticheskoj konferencii MicroCAD, 2001. 14–16 maya, Harkov (pp. 126–129). Kharkov, Ukraine: HPI (rus).
  • Kravtsov, G. M., Kravtsov, D. G. (2008). Model kontrolya znanij sistemy distancionnogo obucheniya «Hersonskij virtualnyj universitet» [Model of control of the known systems of distance training «Kherson virtual university»]. Informacijni tehnologiyi v osviti, 2, 66–71 (rus).
  • Kruglik, V. S. (2008). Metodichni osoblivosti pobudovi seredovisha distancijnogo navchannya «WebAlmir» [Methodical peculiarities of creation of WebAlmir distance learning environment]. Informacijni tehnologiyi v osviti, 1, 88–93 (ukr).
  • Staheeva, E. A. (2015). Tyutorskoe soprovozhdenie v sisteme inklyuzivnogo obrazovaniya [Tutorial support in the inclusive education system]. Retrieved from http://www.ncfu.ru/uploads/doc/staheeva_pmis_ipmop_2015.pdf (rus).
  • Chigrina, S. G. (2016). Tehnologiya tyutorskogo soprovozhdeniya obuchayushihsya pri realizacii obrazovatelnyh standartov [Students’ Tutor Support Technology When Implementing Educational Standards]. Srednee professionalnoe obrazovanie, 7, 49–55 (rus).
  • Shabanov, A. G. (2004). O podgotovke pedagogov k rabote v sisteme distancionnogo obucheniya [About preparing teachers to work in the distance learning system]. Innovacii v obrazovanii, 4, 69–78 (rus).
  • Shalimova, N. A. (2015). Tyutorskaya model soprovozhdeniya individualnoj professionalnoj karery pedagoga [Tutorial model of support of the individual professional career of the teacher]. Spravochnik zamestitelya direktora shkoly, 10, 68–79 (rus).


Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2020 Alina Kudlay