TUTOR’S ROLE IN PROFESSIONAL TRAINING OF THE POLICE OFFICERS
DOI:
https://doi.org/10.28925/1609-8595.2019.4.3841Keywords:
educational process, higher education, higher educational institution, tutor, tutoringAbstract
The article analyzes the scientific literature, summarizes and systematizes pedagogically experience of the problem, reveals the essence and content of professional competence of future police officers, presents a functional and role-based view of communicative activities from the position of tutor, identifies the possibility of including a tutor tool in the formation of future communicative competence police officers. It is emphasized that tutor action is the most important emergent component of the holistic process of training future police officers, where the formation of communicative competence is an important task.References
Гнедкова О. О., Козьміна А. О. Особливості навчання тьютора дистанційного навчання (на базі системи дистанційного навчання «Херсонський віртуальний університет»). Інформаційні технології в освіті. 2008. № 2. С. 79–85.
Изотова Ю. А. Тьютор: кто это и зачем он нужен. 2016. URL: http://semeynoe.com/magazine/practice/method/ tutor (дата звернення: 23.10.2019).
Ковалева Т. М., Кобыща Е. И., Попова (Смолик) С. Ю., Теров А. А., Чередилина М. Ю. Профессия «тьютор». Москва – Тверь: СФК-офис. 246 с.
Кухаренко В. Н., Токарь А. И. Управление работой с информацией в дистанционном обучении. Наука и социальные проблемы общества: человек, техника, технология, окружающая среда. Материалы международной научно-практической конференции MicroCAD, 2001. 14–16 мая, Харьков. Харьков: ХПИ, 2001. С. 126–129.
Кравцов Г. М., Кравцов Д. Г. Модель контроля знаний системы дистанционного обучения «Херсонский виртуальный университет». Інформаційні технології в освіті. 2008. № 2. С. 66–71.
Круглик В. С. Методичні особливості побудови середовища дистанційного навчання «WebAlmir». Інформаційні технології в освіті. 2008. № 1. С. 88–93.
Стахеева Е. А. Тьюторское сопровождение в системе инклюзивного образования. 2015. URL: http://www.ncfu. ru/uploads/doc/staheeva_pmis_ipmop_2015.pdf (дата звернення: 15.10.2019).
Чигрина С. Г. Технология тьюторского сопровождения обучающихся при реализации образовательных стандартов. Среднее профессиональное образование. 2016. № 7. С. 49–55.
Шабанов А. Г. О подготовке педагогов к работе в системе дистанционного обучения. Инновации в образовании. 2004. № 4. С. 69–78.
Шалимова Н. А. Тьюторская модель сопровождения индивидуальной профессиональной карьеры педагога. Справочник заместителя директора школы. 2015. № 10. С. 68–79.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Alina Kudlay
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.