ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В ОСВІТНІЙ ПОЛІТИЦІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ
Keywords:
adult education, lifelong education, migration, the Treaty of Rome, the Programme of Action, the Lisbon strategyAbstract
The article is devoted to the definition of the main trends of adult education in the educational policy
of the European Union. It outlines the role of official documents adopted as the basis of argument and
European integration and the development of adult education as a phenomenon of the educational policy
of the European Union; the periods of educational policy of the European Union in general and adult
education in particularare listed.
References
Аметистов Э.М. Современные тенденции
развития права европейских сообществ /
/ Советское государство и право. – 1985.
– №7. – С.8796.
Г.В. Веремейчик Европейская политика
образования взрослых: субъекты и клю
чевые события. С.10 http://adukatar. net/
wpcontent/uploads/2009/12/EU
politik_der_ER.pdf
Локшина О.І. Етапи розвитку стратегії
Європейського Союзу у галузі освіти.
www/nbuv/gov/ua/ejournals/ITZN/em2/
content/07loiuet.html.
Меморандум непрерывного образования
Европейского Союза Олег ЧИКУРОВ
Псковская региональная ассоциация
образования взрослых olegch@volny.edu
Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Освітні
системи країн Європейського Союзу:
загальна характеристика: навчальний
посібник / С.О. Сисоєва, Т.Є. Кристоп
чук; Київський університет імені Бориса
Грінченка. – Рівне: Овід, 2012. – 352 с.,
С. 253269.
Resolution of the Council and the Ministers
of education, meeting within the Council, of
December 1976 concerning measures to be
taken to improve the preparation of young
people for work and to facilitate their
transition from education to working life,
Official Journal C 308, 30/12/1976 p.0001
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 S Sergeyeva
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.