ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В ОСВІТНІЙ ПОЛІТИЦІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ

Authors

  • S Sergeyeva

Keywords:

adult education, lifelong education, migration, the Treaty of Rome, the Programme of Action, the Lisbon strategy

Abstract

The article is devoted to the definition of the main trends of adult education in the educational policy
of the European Union. It outlines the role of official documents adopted as the basis of argument and
European integration and the development of adult education as a phenomenon of the educational policy
of the European Union; the periods of educational policy of the European Union in general and adult
education in particularare listed.

References

Аметистов Э.М. Современные тенденции

развития права европейских сообществ /

/ Советское государство и право. – 1985.

– №7. – С.8796.

Г.В. Веремейчик Европейская политика

образования взрослых: субъекты и клю

чевые события. С.10 http://adukatar. net/

wpcontent/uploads/2009/12/EU

politik_der_ER.pdf

Локшина О.І. Етапи розвитку стратегії

Європейського Союзу у галузі освіти.

www/nbuv/gov/ua/ejournals/ITZN/em2/

content/07loiuet.html.

Меморандум непрерывного образования

Европейского Союза Олег ЧИКУРОВ

Псковская региональная ассоциация

образования взрослых olegch@volny.edu

Сисоєва С.О., Кристопчук Т.Є. Освітні

системи країн Європейського Союзу:

загальна характеристика: навчальний

посібник / С.О. Сисоєва, Т.Є. Кристоп

чук; Київський університет імені Бориса

Грінченка. – Рівне: Овід, 2012. – 352 с.,

С. 253269.

Resolution of the Council and the Ministers

of education, meeting within the Council, of

December 1976 concerning measures to be

taken to improve the preparation of young

people for work and to facilitate their

transition from education to working life,

Official Journal C 308, 30/12/1976 p.0001

How to Cite

Sergeyeva, S. (2019). ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ ОСВІТИ ДОРОСЛИХ В ОСВІТНІЙ ПОЛІТИЦІ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СОЮЗУ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3-4), 36–38. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/187639

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION