ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ

Authors

  • Z Kovalchuk

Keywords:

pedagogical interaction, family education, parents, students, student group, the level of interaction.

Abstract

The article reveals the psychological and educational characteristics of teachers and parents.
Indicates a key role in the interaction of school, which extends and develops the educational
possibilities of the family, making teaching education, supervises and directs the family
education, organizes and directs the activities of public and extracurricular organizations to
actively participate, support of family and school, coordinating their actions. The effectiveness
of this interaction depends on the proper activity of subjects interaction of psychological and
pedagogical literacy and unity of objectives and goals.

References

Гамезо М.В., Петрова Е.А., Орлова Л.М. Воз-

растная и педагогическая психология: Учеб-

ное пособие для студентов всех специальнос-

тей педагогических вузов / М.В. Гамезо, Е.А.

Петрова, Л.М. Орлова. – М.: Педагогическое

общество России, 2003. – 512 с.

Журба К.О. Виховання духовності у підлітків

в сучасні українській сім’ї і школі / Автореф.

дис. ... канд.. пед.. наук. – К., 2000. – 18 с.

Зимняя И.А. Педагогическая психология:

Учебник для вузов / И.А.Зимнняя. – Мо-

сква: Логос. – 2004. – 384 с.

Костюк Г. С. Навчально-виховний про-

цес і психічний розвиток особистості /

Г.С.Костюк. – К.: Рідна школа, 1989. – С. 308.

Помиткін Е.О. Психологія духовного роз-

витку особистості: монографія / Е.О. По-

миткін. – К.: Наш час. – 2006. – 280 с.

Помиткіна Л. Взаємодія педагогів і шкіль-

них психологів у навчально-виховному

процесі // Соціальна психологія. 2009. – №2

(34) // [Електронний ресурс] / режим досту-

пу: www.politik.org.ua

Сухомлинский В. О. Сто порад учителеві. –

К.: Рад. школа, 1984. – 254 с.

How to Cite

Kovalchuk, Z. (2019). ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 156–160. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/187602

Issue

Section

QUALITY ASSURANCE IN HIGHER EDUCATION AND ITS EXPERT SUPPORT: THE EU EXPERIENCE