ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ВЗАЄМОДІЇ ПЕДАГОГІВ І БАТЬКІВ
Keywords:
pedagogical interaction, family education, parents, students, student group, the level of interaction.Abstract
The article reveals the psychological and educational characteristics of teachers and parents.
Indicates a key role in the interaction of school, which extends and develops the educational
possibilities of the family, making teaching education, supervises and directs the family
education, organizes and directs the activities of public and extracurricular organizations to
actively participate, support of family and school, coordinating their actions. The effectiveness
of this interaction depends on the proper activity of subjects interaction of psychological and
pedagogical literacy and unity of objectives and goals.
References
Гамезо М.В., Петрова Е.А., Орлова Л.М. Воз-
растная и педагогическая психология: Учеб-
ное пособие для студентов всех специальнос-
тей педагогических вузов / М.В. Гамезо, Е.А.
Петрова, Л.М. Орлова. – М.: Педагогическое
общество России, 2003. – 512 с.
Журба К.О. Виховання духовності у підлітків
в сучасні українській сім’ї і школі / Автореф.
дис. ... канд.. пед.. наук. – К., 2000. – 18 с.
Зимняя И.А. Педагогическая психология:
Учебник для вузов / И.А.Зимнняя. – Мо-
сква: Логос. – 2004. – 384 с.
Костюк Г. С. Навчально-виховний про-
цес і психічний розвиток особистості /
Г.С.Костюк. – К.: Рідна школа, 1989. – С. 308.
Помиткін Е.О. Психологія духовного роз-
витку особистості: монографія / Е.О. По-
миткін. – К.: Наш час. – 2006. – 280 с.
Помиткіна Л. Взаємодія педагогів і шкіль-
них психологів у навчально-виховному
процесі // Соціальна психологія. 2009. – №2
(34) // [Електронний ресурс] / режим досту-
пу: www.politik.org.ua
Сухомлинский В. О. Сто порад учителеві. –
К.: Рад. школа, 1984. – 254 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Z Kovalchuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.