FORMATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS IN LINGUISTICS: PRINCIPLES FOR SELECTING AND STRUCTURING OF ITS CONTENT

Authors

  • V. Е Romashenko

Keywords:

information and communicative competence, Bachelor of Philology, information and communication technology.

Abstract

In the article the principles of professional
Bachelor of Philology content forming (purpose,
continuity, modularity, interdisciplinary
integration and adaptability) are determined.
Content modules of disciplines of educational and
professional programs of training of future
teachers in linguistics (basic, organizational,
communicational, portable) are described for the
formation of information and communication
competence.
The object of our research is determined as
professional training of future teachers in
linguistics for the purpose of formation of
information and communication competence. To
our opinion information and communication
competence of bachelor of philology creates the
basis for realization of constant education
throughout their pedagogical activity.
In the article the informational and
communicational competence condition of the
teachers of linguistics and the bachelors of
philology is investigated. The principles of
professional Bachelor of Philology content forming
(purpose, continuity, modularity, interdisciplinary
integration and adaptability) are determined.
On the basis of Ukrainian and foreign research
work we determined principles of content
formation of professional training of bachelors of
philology.
Content modules of disciplines of educational
and professional programs of training of future
teachers in linguistics (basic, organizational,
communicational, portable) are described for the
formation of information and communication
competence.

References

Інформаційні технології як фактор сус

пільних перетворень в Україні: зб. аналіт.

доп. / М.А. Ожеван, С.Л. Гнатюк,

Т.О. Ісакова; за заг. ред. Д.В. Дубова. –

К.: НІСД, 2011. – 96 с. – С. 16.

Освіта протягом життя: світовий досвід і

українська практика [Електронний

ресурс]. – Режим доступу: http://

www.niss.gov.ua/articles/252/

Самойленко Ю.П. Формування вмінь

використання майбутнім учителем

філологом інформаційних технологій у

профільному навчанні: стан проблеми /

Ю.П.Самойленко // Вісник Житомир

ського державного університету. Випуск

Педагогічні науки. – 2008. – С. 97

Сисоєва С.О., СоколоваІ. В. Проблеми

неперервної професійної освіти: тезаурус

наукового дослідження: наук. видання /

С.О. Сисоєва, І.В. Соколова / НАПН

України. Інт педагогічної освіти і освіти

дорослих, МОН. Маріупольський держ.

гуманітарний унт – КиївМаріуполь:

–300 с. Скалій Л. Використання інформаційних

технологій у формуванні професійної

компетенції майбутнього вчителя

іноземних мов / Л. Скалій // Іноземні

мови. – 2003. – № 4. – C. 69.

Юцявичене П. Теория и практика моду

льного обучения / П. Юцявичене

Каунас, 1989. – 271с.

Integrating informational technology into the

teacher education curriculum: process and

products of change / N. Wendworth, R.

Earle, M. Connel, editors. – New York: The

Haworth Press, Inc., 2004 – 188 p.

How to Cite

Romashenko V. Е. (2019). FORMATION OF INFORMATION AND COMMUNICATION COMPETENCE OF FUTURE TEACHERS IN LINGUISTICS: PRINCIPLES FOR SELECTING AND STRUCTURING OF ITS CONTENT. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 87–93. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/186709

Issue

Section

CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: FOREIGN EXPERIENCE