THE SYSTEM OF KEY CONCEPTS OF RESEARCH OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF THE FUTURE TEACHER ON THE MUSIC ART TO VOCAL AND PEDAGO0 GICAL ACTIVITIES

Authors

  • N. A. Ovcharenko

Keywords:

music and pedagogical education, musical art, professional training, future music art teacher, vocal and pedagogical activities

Abstract

The system analysis was applied in this
research. The characteristic of the basic concepts
of a problem of professional training of future
musical art teachers was carried out by owing to
the system analysis. These concepts are included
into four subsystems of key concepts and formed
research system.
The first subsystem includes the following
concepts: «education», «music education», «music
and pedagogical education», «art», «musical art».
The second subsystem includes such key
concepts as: «readiness», «professional teacher
training».
The terms, which defined the third subsystem
of basic concepts are: «future music art teacher»,
«qualification of music art teacher», «professional
training of future music art teacher», «vocal
training».

The fourth subsystem of keywords includes:
«activity», «musical activity», «musical and
pedagogical activities», «vocal and pedagogical
activities».
The main key concept of our research
«professional training of future musical art
teacher to vocal and pedagogical activity» is
integrative concept and grows out of the analysis
of these four subsystems

References

Арчажникова Л.Г. Профессия – учитель

музики: [Кн. для учителя] /

Л.Г. Арчажникова. – М.: Просвещение,

111с.

Безбородова Л.А. Методика преподава

ния музики в общеобразовательных

учреждениях: [Учебное пособие для студ.

муз. фак. педвузов] / Л.А.Безбородова,

Ю.Б.Алиев. – М.: Издательский центр

«Академия», 2002. – 416 с.

Бочкарев Л.Л. Психология музыкальной

деятельности: Монография /

Л.Л. Бочкарьов. – М.: Классика – ХХІ,

352 с.

Гавриш І.В. Теоретикометодологічні

основи формування готовності

майбутніх учителів до інноваційної

професійної діяльності : Дис…. дра пед.

наук : 13.00.04 / Харківський

національний університет ім. Г.

Сковороди. Х., 2006. – 579 с.

Маруфенко О.В. Проблеми вокально

педагогічної підготовки майбутніх

вчителів музики [Електронний ресурс]. –

Режим доступу: http://www.culturalstudies.in.ua/

sekcia_s_s5_4.php.Музыкальный энциклопедический сло

варь / Гл. ред. Г.В.Келдыш. – М.:

Советская энциклопедия. – 1990. – 672 с.

Огнев’юк В.О. Роль суспільства у

формуванні цінностей демократичного

суспільства // Освітологія: витоки

наукового напряму : Монографія / За

ред. В.О. Огнев’юка; Авт. кол.:

В.О. Огнев’юк, С.О.Сисоєва, Л.Л.Хору

жа, І.В.Соколова, О.М. Кузьменко,

О. О.Мороз. – К.: ВП «Едельвейс», 2012.

– 336 с.

Прокопенко Р.В. Роль музичноінстру

ментальної підготовки у фаховій

підготовці майбутніх вчителів музики //

Проблеми сучасної педагогічної освіти. –

Ялта, 2011. Вип.32 – С.182188.

Падалка Г.М. Педагогіка мистецтва/

Г.М. Падалка. К.: Освіта України, 2010.

с. 274.

Психология: словарь / Под общ. ред.

А.В. Петровского, М.Г. Ярошевского. –

М.: Политиздат, 1990. – 494 с.

Сисоєва С.О. Сфера освіти як об’єкт

наукового дослідження / Освітологія:

витоки наукового напряму : Монографія

/ За ред. В.О. Огнев’юка; Авт. кол.:

В.О. Огнев’юк, С.О. Сисоєва, Л.Л. Хору

жа, І.В. Соколова, О.М. Кузьменко,

О.О. Мороз. – К.: ВП «Едельвейс», 2012.

– 336 с.

Советский энциклопедический словарь

/ Под ред. А. Прохорова. – М.: Советская

энциклопедия, 1980. – 1600 с.

Український педагогічний словник /

упоряд. С.У. Гончаренко. – Київ: Либідь,

376 с.

Философский словарь / Под ред.

И.Т.Фролова. – Москва: Политиздат. –

– 590 с.

How to Cite

Ovcharenko, N. A. (2019). THE SYSTEM OF KEY CONCEPTS OF RESEARCH OF THE PROFESSIONAL TRAINING OF THE FUTURE TEACHER ON THE MUSIC ART TO VOCAL AND PEDAGO0 GICAL ACTIVITIES. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 34–40. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/186456

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION