New standards in training specialists in advertising and public relations in the context process

Authors

  • V. Shyian

Keywords:

advertising, advertising tradition of education, Bologna Process, education, PR-education tradition, public relations, requirements for specialists, students, training.

Abstract

Ukraine’s accession to the Bologna process resulted in improving the quality of Graduate degree. There are new features of pedagogical preparation of students. Preparation of highly skilled professionals is one of the most important issues of our time. We consider the known methods of teaching and searching for new methods and
approaches to prepare studentsParticular attention should be paid for speciality, teaching experience in which in our country is negligible. One of them - specialty “Advertising and public relations.” In considering the training and education of students by the above qualification, should pay special attention to the demands of professional and
personal character. The article deals with the new standards of prepearing of the advertising and public relations professionals in the system of Bologna; due attention paid to the specialty “Advertising and public relations” experience of teaching in which our country is negligible; investigated the features of educational process in the system of Bologna; contains a list of the necessary skills and knowledge acquired in the system of university training for future specialists in advertising and public relations. During the conducted analytical work revealed new standards in training in advertising and public relations in the system of the Bologna process, compared the features of the national education system in advertising and PR, found a number of requirements of professional and personal character required for future specialists in advertising and public relations.

References

Арнольд Н. Тринадцятий ніж у спину російської реклами і Public Relations / H. Арнольд . - M.: ТопМедіа , 1997 . - 224 с.

Асмолов А.Г. А.Г.Асмолов . - М.: Вид-во МГУ , 1990.-367 с.

Бєлофастова Т.Ю. «PR у соціокультурній сфері» як навчальна дисципліна в системі фахової

підготовки бакалавра напряму «Реклама і зв’язки з громадськістю» / Т.Ю.Бєлофастова // Інформаційна

освіта та професійно-комунікативні технології ХХІ століття: зб. Матеріалів міжнар. наук.-практ. конф.,

Одеса, 8-10 вересня 2011 року / Під заг. Ред. В.Г.Спрінсяна. – Одеса: «Симекс-Принт», 2011. – С. 209

– 2012.

Беленко С. Д. Кадри прес -служби : Парадигми міждисциплінарного підходу / С.Д. Беленко // Матеріали міжнародної конференції «Зв’язки з громадськістю : освіта та кар’єра» . – М., 1998 . - С. 4-5.

Блек С. Введення в паблік рілейшнз / С. Блек. – Ростов- н / Д: вид -во « Фенікс» , 1998. – 320 с.

Блек С. Введення в паблік рілейшнз / С. Блек. - Ростов- н / Д: вид -во «Фенікс» , 1998. – 320 с.

Векслер A. PR на службі у державного менеджера / А. Векслер // Матеріали міжнародної

конференції «Зв’язки з громадськістю : освіта та кар’єра» . – М., 1998 . – С. 11-12.

Вилегжаніна Д. А. Теорія і практика паблік рілейшнз : Навчальний посібник / Д. А. Вилегжанін . –

Іваново : ГФУП «Видавництво «Іваново», 2003. – 332 с.

НЕПЕРЕРВНА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА, № 1-2 (42-43), 2015 81

Давидов Ю. С. Болонський процес і нові реформи російської освіти / Ю.С . Давидов / /

Педагогіка. – 2005 . – № 7. – С. 3-11.

Кінельов В. Г. Фундаменталізация університетської освіти / В. Г. Кінелев // Вища освіта –

. – № 4 . – С. 6-13 .

Кузнєцов B. C., Кузнєцова В. А. Про співвідношення фундаментальної і професійної складових в

університетській освіті / В. С. Кузнецов , В. А. Кузнецова // Вища освіта в Росії. – 1994 . – № 4. – с. 36-40.

Моїсеєв В. А. Паблік рілейшнз : теорія і практика / В.А. Моїсеєв . – Київ : ВІРА- Р , 1999. – 376 с.

Моїсеєва В. Етика нашого бізнесу безпосередньо пов’язана з результатом / В. Моїсеєва // Діловий

світ . – 18.05.96 .

Шишкіна М.А. Паблік рілейшнз у системі соціального управління / М.А.Шишкіна . – СПб. : Видво С.-Петерб . ун - ту, 1999 . – 444 с

How to Cite

Shyian, V. (2019). New standards in training specialists in advertising and public relations in the context process. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 78–82. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/182973

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION