METHODS OF ORGANIZING AND CONDUCTING LABORATORY WORK IN TEACHING PHARMACEUTICAL CHEMISTRY FOR STUDENTS MAJORING IN «PHARMACY, INDUSTRIAL PHARMACY»

Authors

DOI:

https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.4.5

Keywords:

computer simulators, digital technologies, multimedia lecture, professional training, virtual educational environment

Abstract

Актуальність наукової теми ґрунтується на пошуку та вирішенні проблем підбору та удосконалення методики організації і проведення лабораторних робіт при викладанні фармацевтичної хімії для студентів спеціальності «Фармація». Мета статті полягає у дослідженні особливостей процесу викладання дисципліни «Фармацевтична хімія» для студентів спеціальності «Фармація, промислова фармація». У процесі проведеного опитування студентів денної форми навчання виявлено проблеми під час вивчення фармацевтичної хімії та окреслено шляхи удосконалення методики лабораторних робіт. Здійснено розробку методичного інструментарію для підвищення рівня викладання фармацевтичної хімії для студентів спеціальності фармація, а саме: використання мультимедійних інтерактивних лекцій; розроблення електронних курсів; метод ролевих ігор; підготовка та захист курсових робіт; застосування лекцій або лабораторно-практичних занять із розглядом різних професійних ситуацій, із запропонованими хибними формулами, визначеннями, можливими механізмами реакцій. У процесі проведення формувального етапу експерименту мали місце використання віртуального освітнього середовища, мультимедійних лекцій. Сформовано перспективні напрямки удосконалення методики організації і проведення лабораторних робіт при викладанні фармацевтичної хімії для студентів спеціальності «Фармація, промислова фармація». Практична цінність роботи полягає в удосконаленні методики організації та проведення лабораторних робіт за конкретною тематикою.

The relevance of the scientific topic is based on finding and solving the problems of selecting and improving the methodology of organization and conducting laboratory work in the teaching of pharmaceutical chemistry for students of the «Pharmacy, industrial pharmacy» specialty. The purpose of the article is to study the peculiarities of the process of teaching the discipline «Pharmaceutical Chemistry» for students of the «Pharmacy, industrial pharmacy» specialty. The methodological approach of the research is based on the methods of analysis, synthesis, comparison, and generalization. In the process of conducting a survey of full-time students, problems during the study of pharmaceutical chemistry were identified and ways to improve the methodology of teaching laboratory work were outlined. A methodological toolkit was developed to improve the level of teaching pharmaceutical chemistry for pharmacy students, namely: the use of multimedia interactive lectures; development of electronic courses; method of role-playing games; preparation and defence of term papers; application of lectures or laboratory-practical classes with consideration of various professional situations, with proposed false formulas, definitions, possible mechanisms of reactions. In the process of conducting the formative stage of the experiment, the use of a virtual educational environment and multimedia lectures took place. Prospective directions for improving the methodology of organizing and conducting laboratory work in teaching pharmaceutical chemistry for students majoring in «Pharmacy, industrial pharmacy» have been formed. The practical value of the work lies in the improvement of organizational methods and conducting laboratory work on a specific topic.

References

Список використаної літератури

Войтович І., Войтович О., Мартинюк Г. Використання віртуальних лабораторій в процесі вивчення хімічних дисциплін. Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. 2021. № 1(1). С. 32–41. DOI: https://doi.org/10.25128/2415-3605.21.1.4

Гайтан О. М. Порівняльний аналіз можливостей використання інструментарію вебінарорієнтованих платформ Zoom, Google Meet та Microsoft Teams в онлайн-навчанні. Інформаційні технології і засоби навчання. 2022. № 87 (1). С. 33–67. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4441

Івануса І. Б., Михалкі М. М. Особливості викладання аналітичної хімії для студентів фармацевтичного факультету (заочної форми навчання). Медична освіта. 2019. Vol. 4. P. 14–17. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10860

Ількевич Н. С. Лабораторні роботи з «Фармацевтичної хімії». Житомир: ЖДУ ім. І. Франка, 2020. 70 с.

Кривошей О. В. Сучасні методи викладання фармацевтичної хімії. Медична освіта. 2016. Vol. 3. P. 67–70. DOI: https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.3.6915

Мінаєва В. О. Фармацевтична хімія лікарських засобів неорганічної природи. Черкаси: Чабаненко Ю. А., 2019. 212 с.

Момот О. В. Підготовка майбутніх викладачів вищих навчальних закладів до педагогічної діяльності в умовах магістратури: дис… канд. пед. наук: 13.00.04. Полтава: ПНПУ імені В. Г. Короленка, 2016. 311 с.

Ніженковська І. В., Глушаченко О. О., Афанасенко О. В., Головченко О. І. Впровадження кредитно-модульної системи при викладанні дисципліни «Фармацевтична хімія» при підготовці провізорів в Національному медичному університеті імені О. О. Богомольця. Вісник Житомирського державного університету імені Івана Франка. Педагогічні науки. 2015. Вип. 3. С. 14–18.

Окрепка Г. Віртуальна лабораторія ChemCollective: особливості, переваги та перспективи використання на практичних заняттях з хімії у закладах вищої освіти. Проблеми освіти. 2022. № 1 (96). С. 120–133. DOI: https://doi.org/10.52256/2710-3986.1-96.2022.08

Різак Г. В. Збірник задач з фармацевтичної хімії. Ужгород: Сабов А. М., 2022. 168 с.

Різак Г. В. Фармацевтичний аналіз лікарських речовин неорганічної природи: практикум з фармацевтичної хімії. Київ: Наукова думка, 2016.

Різак Г. В. Конспект лекцій з фармацевтичної хімії для студентів IV курсу медичного факультету. Ч. 1. Ужгород: Сабов А. М. 2021. 126 с.

Саніна Н. В., & Харченко Ю. В. Використання віртуальних хімічних лабораторій при дистанційному навчанні. Природничі науки. 2021. № 18. P. 130–134. DOI: https://doi.org/10.5281/zenodo.5735629

Супрун М. В. Магістратура як форма підготовки високопрофесійних науково-педагогічних кадрів для ВНЗ Украıни. Науковий вісник Волинського аціонального університету ім. Лесі Українки. Педагогічні науки. 2011. № 7. С. 33–37.

Удалова О., Буянова, Г. Особливості застосування інноваційних освітніх технологій у закладах вищої освіти України. Проблеми освіти. 2021. № 2 (95). С. 127–142. DOI: https://doi.org/10.52256/2710-3986.2-95.2021.09

Akmese O. F., Kor H., Erbay H. Use of machine learning techniques for the forecast of student achievement in higher education. Інформаційні технології і засоби навчання. 2021. № 82 (2). С. 297–311. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v82i2.4178

Atkinson J., Nicholson J., Rombaut B. Survey of pharmaceutical education in Europe. PHARMINE – Report on the integration of the industry component in pharmacy education and training. European Industrial Pharmacy. 2012. Vol. 13. P. 17–20.

Hristov H., Yonchev E., & Tsvetkov V. Modelling of pedagogical patterns through e-learning objects. Інформаційні технології і засоби навчання. 2022. № 89 (3). С. 121–130. DOI: https://doi.org/10.33407/itlt.v89i3.4859

Khan M. O. Medicinal chemistry and the pharmacy curriculum. American Journal of Pharmaceutical Education. 2011. Vol. 75. № 8. P. 61. DOI: https://doi.org/10.5688/ajpe758161

Krueger J. L. Pharmacy students’ application of knowledge from the classroom to introductory pharmacy practice experiences. American Journal of Pharmaceutical Education. 2013. Vol. 77. № 2. P. 31. DOI: https://doi.org/10.5688/ajpe77231

References

Voitovych, I., Voitovych, O., Martyniuk, H. (2021). Vikoristannya virtualnih laboratorij v procesi vivchennya himichnih disciplin [The use of virtual laboratories in the process of studying chemical disciplines]. Scientific Notes of the Ternopil National Pedagogical University named after V. Hnatyuk, 1 (1), 32–41.

Khaitan, O. M. (2022). Porivnyalnij analiz mozhlivostej vikoristannya instrumentariyu vebinaroriyentovanih platform Zoom, Google Meet ta Microsoft Teams v onlajn-navchanni [Comparative analysis of the possibilities of using Zoom, Google Meet and Microsoft Teams webinar-based platform tools in online learning]. Information Technologies and Learning Tools, 87 (1), 33–67. https://doi.org/10.33407/itlt.v87i1.4441

Ivanusa, I. B., Mihalki, M. M. (2019). Osoblivosti vikladannya analitichnoyi himiyi dlya studentiv farmacevtichnogo fakultetu (zaochnoyi formi navchannya) [Peculiarities of analytical teaching chemistry for students of the Faculty of Pharmacy (correspondence forms of education)]. Medical Education, 4, 14–17. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2019.4.10860

Ilkevych, N. S. (2020). Laboratorni roboti z «Farmacevtichnoyi himiyi» [Laboratory works on «Pharmaceutical chemistry»]. State University named after I. Franko.

Kryvoshey, О. V. (2016). Suchasni metodi vikladannya farmacevtichnoyi himiyi [Modern methods of pharmaceutical chemistry teaching]. Medical Education, 3, 67–70. https://doi.org/10.11603/me.2414-5998.2016.3.6915

Minaieva, V. O. (2019). Farmacevtichna himiya likarskih zasobiv neorganichnoyi prirodi [Pharmaceutical chemistry of drugs of inorganic nature]. Y. A. Chabanenko Publishing House.

Momot, O. V. (2008). Pidgotovka majbutnih vikladachiv vishih navchalnih zakladiv do pedagogichnoyi diyalnosti v umovah magistraturi [Preparation of future teachers of higher educational institutions for pedagogical activities in the conditions of the master’s degree]: Candidate’s thesis. Poltava V. G. Korolenko national pedagogical university.

Nizhenkovska, I. V., Hlushachenko, O. O., Afanasenko, O. V., Holovchenko, O. I. (2015). Vprovadzhennya kreditno-modulnoyi sistemi pri vikladanni disciplini «Farmacevtichna himiya» pri pidgotovci provizoriv v Nacionalnomu medichnomu universiteti imeni O. O. Bogomolcya [Implementation of the credit-module system in the teaching of the discipline»Pharmaceutical Chemistry» in the preparation of pharmacists at the O. O. Bogomolets National Medical University]. Bulletin of Zhytomyr State University, 3 (81), 14–18.

Okrepka, H. (2022). Virtualna laboratoriya ChemCollective: osoblivosti, perevagi ta perspektivi vikoristannya na praktichnih zanyattyah z himiyi u zakladah vishoyi osviti [Innovative forms and methods of education in the education system of Ukraine]. Problems of Education, 1(96), 120–133.

Rizak, H. V. (2022). Zbirnik zadach z farmacevtichnoyi himiyi [A collection of problems in pharmaceutical chemistry: a teaching and methodical guide for students of the»Pharmacy» specialty of the Faculty of Medicine]. Sabov A. M.

Rizak, H. V. (2016). Farmacevtichnij analiz likarskih rechovin neorganichnoyi prirodi: praktikum z farmacevtichnoyi himiyi [Pharmaceutical analysis of medicinal substances of an inorganic nature: practicum in pharmaceutical chemistry for students of the Faculty of Medicine, specialty»Pharmacy»]. Naukova dumka.

Rizak, H. V. (2021). Konspekt lekcij z farmacevtichnoyi himiyi dlya studentiv IV kursu medichnogo fakultetu [Synopsis of lectures on pharmaceutical chemistry for students of the 4th year of the Faculty of Medicine]. Sabov A. M.

Sanina, N., Kharchenko, Y. (2021). Vikoristannya virtualnih himichnih laboratorij pri distancijnomu navchanni [Use of virtual chemical laboratories in distance learning]. Natural Sciences, 18, 130–134. https://doi.org/10.5281/zenodo.5735629

Suprun, M. V. (2011). Magistratura yak forma pidgotovki visokoprofesijnih naukovo-pedagogichnih kadriv dlya VNZ Ukraini [Master’s degree as a form of training of highly professional scientific and pedagogical personnel for universities of Ukraine]. Scientific Bulletin of Lesya Ukrainka Volyn National University, 7, 33–37.

Udalova, O., Buianova, H. (2021). Osoblivosti zastosuvannya innovacijnih osvitnih tehnologij u zakladah vishoyi osviti Ukrayini [Peculiarities of the use of innovative educational technologies in higher education institutions of Ukraine]. Problems of Education, 2 (95), 127–142. https://doi.org/10.52256/2710-3986.2-95.2021.09

Akmese, O. F., Kor, H., Erbay, H. (2021). Use of machine learning techniques for the forecast of student achievement in higher education. Information Technologies and Learning Tools, 82 (2), 97–311. https://doi.org/10.33407/itlt.v82i2.4178

Atkinson, J., Nicholson, J., Rombaut, B. (2012). Survey of pharmaceutical education in Europe. PHARMINE – Report on the integration of the industry component in pharmacy education and training. European Industrial Pharmacy, 13, 17–20.

Hristov, K., Yonchev, E., Tsvietkov, V. (2022). Modelling pedagogical conclusions through electronic learning objects. Information Technologies and Learning Tools, 89 (3), 121–130. https://doi.org/10.33407/itlt.v89i3.4859

Khan, M. O. (2011). Medicinal chemistry and the pharmacy curriculum. American Journal of Pharmaceutical Education, 75 (8), 61. https://doi.org/10.5688/ajpe758161

Krueger, J. L. (2013). Pharmacy students’ application of knowledge from the classroom to introductory pharmacy practice experiences. American Journal of Pharmaceutical Education, 77 (2), 31. https://doi.org/10.5688/ajpe77231

Published

2022-12-24

How to Cite

Rizak, G. (2022). METHODS OF ORGANIZING AND CONDUCTING LABORATORY WORK IN TEACHING PHARMACEUTICAL CHEMISTRY FOR STUDENTS MAJORING IN «PHARMACY, INDUSTRIAL PHARMACY». Continuing Professional Education: Theory and Practice, 73(4), 54–60. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2022.4.5

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION