CONTENT OF TRAINING FUTURE TEACHERS OF PRESCHOOL PEDAGOGICS AND PSYCHOLOGY TO INNOVATIVE PROFESSIONAL ACTIVITIES

L Kozak

Abstract


The article highlights and summarizes the
scientific approaches to the selection of innovative
component content of training future teachers of
high school; the content of future teachers of
preschool education and psychology to an
innovative professional work is determined,
analyzed the principles of designing curriculum,
found that the selection and structuring the
content of future teachers of preschool education
and psychology to an innovative professional
should be considered as general principles of
curriculum and general didactic principles and
principles of content update training
(«innovation» of information, integration, unity
and traditional innovation, creativity, variability,
problematic) defined semantic component prepare
future teachers for innovative professional,
reasonably scientific and methodical approach to
the selection and structuring the content of future
teachers of preschool education and psychology to
an innovative professional activities as an example
of the training course «Higher school pedagogics».


Keywords


educational content, the content of vocational education, principles of curriculum, content innovation professional, innovative component content, course «Higher school pedagogics».

References


Біла книга національної освіти України /

Т. Ф. Алексєєнко, В. М. Аніщенко,

Г. О. Балл [та ін.]; за заг. ред. акад. В. Г.

Кременя; НАПН України. – К.: Інформ.

системи, 2010. – 342 с.

Гавриш І. В. Теоретикометодологічні

основи формування готовності майбутніх

учителів до інноваційної професійної

діяльності: Дис... докт. пед. наук: 13.00.04 /

Гавриш Ірина Володимирівна. – Харьків,

– 475 с.

Гончаренко С. У. Український

педагогічний словник / С. У. Гончаренко,

К., «Либідь», 1997– 376 с.

Леднев В. С. Содержание образования:

сущность, структура, перспективы. – 2е

изд., перераб. / В. С. Леднев – М.: Высш.

шк., 1991. – 224 с.

Леднев В. С. Содержание образования:

Учеб. пособие / В. С. Леднев. – М.: Высш.

шк., 1989. – 360 с.

Мачинська Н. І. Педагогічна освіта

магістрантів вищих навчальних закладів

непедагогічного профілю: монографія /

Н. І. Мачинська; за ред. докт. пед. наук,

проф., членкор. НАПН України С. О. Си

соєвої. – Львів: ЛьвДУВС, 2013. – 416 с.

Педагогіка вищої школи : роб. навч.

прогр. для спеціальності 8.01010101

«Дошкільна освіта» (галузь знань – 0101

«Педагогічна освіта», освітньокваліфі

каційний рівень «магістр», за вимогами

кредитномодульної системи) / [розробн.

Козак Л. В.]. – К. : [Київ. унт ім. Б. Грін

ченка], 2012. – 64 с.

Сисоєва С. О. Основи педагогічної

творчості: Підручник / С. О. Сисоєва. – К.:

Міленіум, 2006. – 346 с. С. 9899.

Скаткин М. Н., Краевский В. В. Содер

жание общего среднего образования. Проб

лемы и перспективы / М. Н. Скатки,

В. В. Краевский. – М.: Знание, 1981. –

с.

Хуторской А. В. Методика личностно

ориентированого обучения. Как обучать

всех поразному?: пособие для учителя /

А. В. Хуторской. – М.: Издво ВЛАДОС

ПРЕСС, 2005. – 383 с.

Чернілевський Д. В. Педагогіка вищої

школи : Підручник / Д. В. Чернілевський.

– Вінниця : 2008. – 408 с. Mariya Leschenko. Zasady bodowy tresci

ksztalcenia pedagogicznego w uniwersytetach

tradycyjnych // Ksztal cenie zawodowe: peda

gogika i psychologia / pod redakcja Tadeusza

Lewowickiego, Jolanty Wilsz, Iwana Ziaziuna,

Nelli Nyczkal o / Wydawnictwo Akademii im.

Jana Dl gosza w Cze stochowie, Czestochowa.

– Kijow: AJD, 2006. – VIII. – С. 229237.

Swietlanа Sysojewа. Elementy zawodowo

pedagogicznej edukacji nauczyciela szkoly

wyz szej // Ksztal cenie zawodowe: pedagogika

i psychologia / pod redakcja Tadeusza Lewo

wickiego, Jolanty Wilsz, Iwana Ziaziuna, Nelli

Nyczkal o / Wydawnictwo Akademii im. Jana

Dl gosza w Cze stochowie, Czestochowa, 2010.

– 406 s. – S. 321 – 327.


GOST Style Citations




Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2020 L Kozak