REQUIREMENTS FOR LEADING CONSULTANT ON THE DEVELOPMENT OF EDUCATION IN THE RUSSIAN FEDERATION

Authors

  • I Trygub

Keywords:

leading consultant on questions developmen to the system of education, expert, examination, informaciynoanalitichna activity, osvitologiya.

Abstract

The article is devoted research of question of
preparation of leading consultants on questions
development of the system of education. An author
expose sleading features, roles of leading
consultants on questions development of the
system of education and leading tasks, in
accordance with directions them professional
activity, using experience of Russian Federation.
Given the importance of the study of the
problem, it can be argued that the problem of
training leading consultants on the development
of education for the development of the education
system in Ukraine becomes important. The problem
of formation characteristics leading consultant on
the development of the education system is 

difficult since the significantly affect the progress
and results of the expert advisory activities. These
characteristics are considered as a professional
specialist possible relationship between people that
affect the examination and to assume their direct
measurement. Preparation of the leading
consultants in the development of the education
system is being promoted in countries such as
Russia, Britain, Germany, Spain and the USA

References

Гопкінз Д. Оцінювання для розвитку

школи / ДейвідГопкінз; [пер. з англ. Галини

Вець]. – Л. : Літопис, 2003. – 256 с.

Касьянова О. М. Експерт в освіті:

основні характеристики, методи

відбору та оцінювання / О. М. Касьянова

// Педагогіка формування творчої особис

тості у вищій і загальноосвітній школі: зб.

наук. пр. / [редкол.: Т. І. Сущенко (голов.

ред.) та ін.]. – Запоріжжя, 2011. – Вип. 21

(74). – 504 с., – С. 78 – 86.

О ведущих консультантах по вопросам

развития системы образования (результаты

аналитического исследования), 2011 . –

[Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://www.oulink.ru/projects/files/

o_ved_cons.pdf

Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. Науковий

напрям інтегрованого дослідження сфери

освіти – освітологія / В. О. Огнев’юк,

С. О. Сисоєва // Креативна педагогіка:

наук.метод. журнал / Академія міжнарод

ного співробітництва з креативної педа

гогіки. – Вінниця, 2012. – Вип. 5. – 108 с.

– С. 32 – 41.

Огнев’юк В. О. Філософія освіти та її

місце в структурі наукових досліджень

феномену освіти / В. О. Огнев’юк //

Науково – методичний журнал «Шлях

освіти». – 2009. – №4(54). – С.26.

Сисоєва С. О. Освіта як об’єкт

дослідження / С. О. Сисоєва // Шлях

освіти: науковометодичний журнал. – К.:

Міністерство освіти і науки України,

Національна академія педагогічних наук

України, Асоціація працівників гімназій і

ліцеїв України. – № 2, 2011. – 48 с. –

С. 511.

Федеральна цільова програма розвитку

освіти на 20112015 роки, 2011. –

[Електронний ресурс]. – Режим доступу:

http://fip.kpmo.ru/fip/info/13430.html

Чечель И. Д. Экспертконсультант по

вопросам образования: особенности

подготовки и направления деятельности /

И. Д. Чечель // Сетевойнаучно

практический журнал «Управление обра

зованием: теория и практика», 2012. –

Вип. 3. – С. 82 – 85. – [Електронний

ресурс]. – Режим доступу: http://iuorao.ru/

/22220121002085539

How to Cite

Trygub, I. (2019). REQUIREMENTS FOR LEADING CONSULTANT ON THE DEVELOPMENT OF EDUCATION IN THE RUSSIAN FEDERATION. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3-4), 46–51. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/186782

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION