TO THE PROBLEM OF THE INDEPENDENCE IN THE JOB PLACEMENT OF THE UNIVERSITY GRADUATES

Authors

  • O. Sergeenkova

Keywords:

discussion, criterion-conceptual direction, awareness, problem, self-employment, situation of technology.

Abstract

We analyze the autonomy of university graduates in solving the problem of employment. It is presented criterionconceptual
awareness of trends in values and problems graduates successful life.
It is maid the conclusion that the priority actions in solving the problem of graduates` employment are:
1. Development and implementation of the new fundamental basis of the university education – integrated
indicators of students` self-cognition of different market sectors and professional sphere.
2. Rationalization and updating the content, forms, methods and tools of vocational training process according
to the new tasks that are formed by educology, economic psychology etc. In particular it is the purpose and tasks
of future professionals` preparing to the project activities that aimed at mastering business, self-development of
professional competence, reflective thinking, professional self-realization.
3. On the basis of totality studied theoretical and practical informational newness to perform variational using of
the innovative disciplines` content in educational and vocational training of the graduates to self-employment.
4. To practice the approbation of the formation of independence in situations of market employment.
5. To create a learning space for presenting by students the implementation of self-employment abilities in practice.
6. To organize standing debate on the development of students` confidence on the basis of self-affirmation,
acqauring the features of the future work etc. To practice discussion or trainings of different types.

References

Коломієць А. М. Формування професійної компетентності майбутнього вчителя початкових

класів у процесі природничо-математичної підготовки / А. М. Коломієць // Актуальні проблеми фор-

мування творчої особистості вчителя початкових класів: Матеріали третьої Всеукр наук.-практ. конф. –

Вінниця: ВДПУ імені М. Коцюбинського, 2005. – С. 178-181.

Маркова А. К. Психология профессионализма / А. К. Маркова. – М.: Международный гуманитар-

ный фонд «Знание», 1996. – 308 с.

Митина Л. М. Психология труда и профессионального развития учителя: Учеб. пособие для студ.

высш. пед. учеб. заведений / Л. М. Митина. – М.: Издательский центр «Академия», 2004. – 320 с.

Огнев’юк В. О. На шляху до становлення нового наукового напряму «освітологія» /

В. О. Огнев’юк / Освітологія – науковий напрям інтегрованого пізнання освіти: матер. Всеукр. наук.-практ.

конф., 15 груд 2010 р. / За заг. ред. Огнев’юка В. О. – К.; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка, 2010. – 192 с.

Побірченко Н. А. Вибір успішної професії на ринку праці: Посібник / Н. А. Побірченко, А. М. Гон-

чар, О. П. Сергєєнкова. – К.: Науковий світ, 2009. – 77 с.

Побірченко Н. А. Наука і практика компетентнісного виміру особистісного зростання учнівської

молоді / Н. А. Побірченко // Компетентнісний вимір особистісного зростання учнівської молоді: теорія,

практика, досвід. Матеріали Всеукраїнської науково-практичної конференції, 10-11 квітня 2012 р.;

редакційна колегія: Побірченко Н. А., Пашков В. В. / Ястребова В. Я. [та ін.]. – Запоріжжя, «Акцент Інвест-

Трейд», 2012. – 252 с. – С. 11-18.

Психологічний словник [Текст] : словник / авт.-уклад.: В. В. Синявський, О. П. Сергєєнкова. – К. :

Наук. світ, 2007. – 274 с.

Сергєєнкова О. П. Професійна індивідуальність майбутніх учителів: теоретико-методологічні

аспекти: Монографія / О. П. Сергєєнкова. – К.: Наук. світ, 2004. – 344 с.Сергєєнкова О. П. Психолого-педагогічні орієнтири професійного становлення майбутнього вчи-

теля / О. П. Сергєєнкова. // Актуальні проблеми психології / За ред. академіка С. Д. Максименка. – К.:

Главник, 2008. – Том X., Ч. 8. – С. 541-547.

How to Cite

Sergeenkova, O. (2019). TO THE PROBLEM OF THE INDEPENDENCE IN THE JOB PLACEMENT OF THE UNIVERSITY GRADUATES. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3-4), 122–126. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/186359

Issue

Section

QUALITY ASSURANCE IN HIGHER EDUCATION AND ITS EXPERT SUPPORT: THE EU EXPERIENCE