PECULIARITIES OF ORGANIZATION OF FUTURE HIGHER EDUCATION TEACHERS’ INDIVIDUAL WORK

Authors

  • N. G. Batechko

Keywords:

individual work, higher educational establishment teachers, master degree, acmesynergy

Abstract

Actual problems of masters’ individual work organization – future teachers of higher educational establishments
are examined in this article. The author pays attention at increasing the role of masters’ individual work as
principal re-examination of educational process organization in higher educational establishment. Scientific sources
of pedagogical theory organization and content of students’ individual work organization in higher educational
establishment are analyzed here. Levels of individual work as a kind of training activity are differentiated here. It was
defined the main functions which individual work performs.
It was adapted the acmesynergetic model of higher educational establishment teachers’ training to studying the
levels of masters – future teachers’ individual work organization. It was proved the interconnection of achievement
by teacher the pitches of professionalism (acme), process of its self-organization with forming the levels of future
teachers’ individual work during master degree training. It was indicated the quality change of masters’ individual
work during their professional self –development, when intellectual potential, creative and research skills are found.
Peculiarities of future higher educational teachers’ self-organization process during individual work in terms of
master degree training are examined here.

References

Антонюче М.С. Психологічні особливості формування у студентів умінь і навичок самостійної

роботи / М.С.Антонюче // Сучасні педагогічні технології у вищій школі: наук.-метод. зб. – К.,1995. –

С. 111-113.

Архангельский В.И. Учебный процесс в высшей школе, его закономерные основы и методы / Ар-

хангельский В.И. – М.: Высш. шк., 1980. – 368 с.

Батечко Н.Г. Акмесинергетична модель підготовки викладача вищої школи в умовах магістратури

/ Н.Г. Батечко // Педагогічний процес: теорія і практика. – 2012. – Вип.5. – С.14-23.

Білоусова І.М. Засоби інформаційних технологій як впливовий фактор навчальної діяльності /

І.М.Білоусова, О.Г.Колгатін // Засоби навчальної та науково-дослідної роботи: зб. наук.пр. за заг ред. проф.

В.І.Євдокимова, проф. О.М.Микитюка. – Х., 2000. – Вип. 14. – С. 145-150.

Загвязинский В.И. Методология и методы псиолого-педагогического исследования: учеб.пособие

для студ.высших учеб.заведений / В.И.Загвязинский, Р.Атаханов. – М.: Издательский центр «Академия»,

– 208 с.

Зимняя И.А. Педагогическая психология: [учеб. для вузов] / Зимняя И.А. – [2-е изд. перераб., доп.,

испр.]. – М.: Логос, 2004. – 384 с.

Ортинський В.Л. Педагогіка вищої школи: [навч. посіб. для студ. вищих навч. закладів] / Ор-

тинський В.Л. – К.: Центр учбової літератури, 2009. – 472 с.

Педагогика: [учеб. пособ.] / Под ред. П.И. Подкасистого. – [2-е изд. испр. и доп.]. М.: Юрайт,

– 502 с.

Сисоєва С.О. Вища освіта України: реалії сучасного розвитку / С.О.Сисоєва, Н.Г.Батечко. – К.:

ВД ЕКМО, 2011. – 344 с.

Шайдур І.А. Організація самостійної роботи студентів педагогічних університетів на основі

індивідуально-орієнтованого підходу: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: спец.

00.04 / І.А. Шайдур. – К., 2003. – С.15.

Шимко І.М. Дидактичні умови організації самостійної роботи студентів вищих навчальних

закладів: автореф. дис.. на здобуття наук.ступеня канд.пед. наук: спец. 13.00.04 -/І.М.Шимко. – Кривий Ріг,

– 20 с.

How to Cite

Batechko, N. G. (2019). PECULIARITIES OF ORGANIZATION OF FUTURE HIGHER EDUCATION TEACHERS’ INDIVIDUAL WORK. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3-4), 46–51. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/185611

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION