TEST CONTROL IN ENGLISH LANGUAGE TRAINING

Authors

  • I. Malecka.

DOI:

https://doi.org/10.28925/1609-8595.2015.4.104107

Keywords:

creation of tests, diagnosis level of knowledge, information platform, learning a foreign language, Proprofs, test control.

Abstract

The comparative analysis of the possibilities of information platforms for the creation of test time learning a foreign
language. The comparison was made on the following criteria: the number of free options; the number of forms of
tests; ease of use; the ability to use the Ukrainian language; possibility of automatic check and store the results; availability
of options (the ability to add to the test images, video and audio files, and others.). According to these parameВипуск
4(45), 2015 СЕРІЯ: ПЕДАГОГІЧНІ НАУКИ 107
ters have been tested such information platforms: Google-FORMS, Quizlet, Proprofs, Kahoot !, ClassMarker, Plickers,
Easy Test Maker. All these information platforms were not created in Ukraine, therefore, require special analysis before
using them in the educational process for students of higher educational institutions. It was found that the main
problem for Ukrainian users are limitations in functions; the impossibility of introducing Cyrillic fonts; limit the number
of tests; complexity of registration (mandatory involvement of parents in order to confirm the registration); paid
services. But also noted many positive features. In particular, the ability to use audio material and video. On the basis
of the analysis carried out determined that the most convenient and most effective is the information platform «Proprofs
». Place your practical advice to teachers to build and test their applications in determining the degree of mastery
of the student’s knowledge and skills from a foreign language. Note that this platform can be used as a model for the
creation of an information platform in Ukraine. Subsequent research in this area will improve many of its functions
and adapt to the peculiarities of Ukrainian education. This opens up opportunities for further research in this area.

References

Анрєєва Н. Онлайн-тестування у системі контролю якості знань майбутніх учителів іноземних мов

/ Н. Анрєєва, Ю. Дем’янова // Іноземні мови. – 2014. – № 1. – С. 56-60.

Грабар Е. В. Зміст тестових завдань із визначення рівня сформованості іншомовної компетенції

школярів США / Е. В. Грабар // Освіта та педагогічна наука. – 2013. – № 2. – С. 52-58.

Дрібна Л. В. Тестування як засіб контролю якості навчання іноземної мови [Електронний

ресурс] / Л. В. Дрібна // Наукові конференції. – Режим доступу: http://intkonf.org/

dribna-lv-testuvannya-yak-zasib-kontrolyu-yakosti-navchannya-inozemniy-movi/

Костюк М. М. Тестовий контроль видів мовленнєвої діяльності / М. М. Костюк // Молодь і

ринок. – 2015. – № 2. – С. 92-97.

Несвірська Т. Система тестування та моніторингу мовленнєвої компетенції студентів та

курсантів / Т. Несвірська // Професійна педагогічна освіта: компетентнісний підхід : монографія / за ред.

О. А. Дубасенюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2011. – С. 344-362.

Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі

Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.

Плохута Т. М. Дидактична модель комплексного тестового контролю самостійної

пізнавальнотворчої діяльності студентів / Т. М. Плохута // Зб. наук. праць Полтавського нац. пед. ун-ту ім.

В. Г. Короленка. Серія «Педагогічні науки». – 2012. – № 10. – С.229-235.

Nicholson P. A History of E-Learning / Paul Nicholson // Computers and Education / Editors:

F.-M. Baltasar, J. M. Sanchez-Perez, J. A. Gomez-Pulido [et al.]. – Dordrecht : Springer Netherlands, 2007. –

P. 1-11. DOI:10.1007/978-1-4020-4914-9_1.

Published

2023-01-18

How to Cite

Malecka., I. (2023). TEST CONTROL IN ENGLISH LANGUAGE TRAINING. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (4), 104–107. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2015.4.104107

Issue

Section

LANGUAGE TRAINING IN THE PROCESS OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION