USING INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN THE STUDY OF ECONOMIC SUBJECTS

Authors

  • N. I. Volkova

DOI:

https://doi.org/10.28925/1609-8595.2015.4.7882

Keywords:

expert of economic direction, interactive technology, interactive learning, professional training.

Abstract

Nowadays Higher educational institutions of Ukraine that prepare future economists can not stay away from
accelerated, advanced and innovative development of education and demand the conditions for development of selfidentity
for life. Higher education system is designed to provide knowledge about the professional sphere of activity, its
specificity, has to shape the personal quality of a specialist. A graduate of Higher School should have a strong and deep
knowledge of professional thinking, have their own professional and personal attitude. For this purpose it is necessary to
employ the full range of psychological, pedagogical, sociological tools that are directly contribute to solving this problem.
The purpose of the article is the rationale for the use of interactive technologies in the process of economic subjects.
In this paper it is proved that the use of active methods of teaching and learning of the built-in interactive learning
technology will improve the quality of students, to form a new generation of professionals that are designed to carry out
efficiently the modernization of the modern model of the national economy.

References

Вахрущева Т. Ю. Інтерактивні технології як засіб активізації навчально-пізнавальної діяльності

студентів // Нові технології навчання. – 2007. – № 47. – С. 64-68.

Луцик І. Г. Використання інтерактивних методів як засіб створення інтенсивного освітнього сере-

довища // Нові технології навчання. – 2007. – № 46. – С. 59-63.

Максимова Л. П. Ефективність моделі забезпечення якості професійної підготовки майбутніх

економістів засобами інформаційно-комунікаційних технологій / Л. П. Максимова // Педагоігчний про-

цес: теорія і практика, № 1. – 2014. – С. 81 – 85.

Освітньо-кваліфікаційні характеристики бакалавра, спеціаліста і магістра спеціальності

“Економічна кібернетика” напряму підготовки 0501 – “Економіка і підприємництво”: Офіційне видання:

Наукове видання. – К., 2004. – 55 c.

Освітологія: фахова підготовка: навчально-методичний посібник / За ред. В. О. Огнев’юка; Авт.

кол.: В. О. Огнев’юк, С. О. Сисоєва, О. О. Драч, К. О. Линьов, Л. В. Гонюкова, І. М. Зеліско, Ю. М. Жукова,

М. Ю. Фещук, Т. Г. Купрій, М. М. Галицька. Н. А. Побірченко, Л. В. Козак, О. М. Кузьменко, І. І. Тригуб. –

К.: ВП «Едельвейс», 2014. – 615 с.

Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчально-методичний посібник /

Сисоєва С.О.; НАПН України, Ін-т педагогічної освіти і освіти дорослих. – К.: ВД «ЕКМО», 2011. – 324 с.

Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання: Наук.-метод. посібник / О.І. Пометун,

Л.В. Пироженко. За ред. О.І. Пометун. – К.: Видавництво А.С.К., 2004. – 192 с.

Трайнев В. А. Учебные деловые игры: методология и практика проведения: Учеб. пособие. – М.:

НИСЭ, 2005. – 281 с.

Published

2023-01-17

How to Cite

Volkova, N. I. (2023). USING INTERACTIVE TECHNOLOGIES IN THE STUDY OF ECONOMIC SUBJECTS. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (4), 78–82. https://doi.org/10.28925/1609-8595.2015.4.7882

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION