PRACTICE-ORIENTED LEARNING OF BACHELORS OF ADVERTISING AND PUBLIC RELATIONS
DOI:
https://doi.org/10.28925/1609-8595.2015.4.6469Keywords:
bachelor of advertising and public relations, institution of higher education, practice-oriented learning, applied bachelor’s programmeAbstract
The tendency of practice-oriented learning as a modern method of improving of the Ukrainian education and the
problem of elaboration of mechanism of interaction between institution of higher education and potential employer,
realization of which is possible due to implementation of practice-oriented learning, are considered in the article.
The principles of practice-oriented learning, which require active methods of forming of student competences based
on interaction, but not only passive learning of material, development of competences, which correspond to modern
business practice, are researched. In particular, meaning of the notion practice-oriented learning is defined, its
necessity of introduction in the training of bachelors of advertising and public relations is explained, its scientific
and methodological disadvantages are emphasized, essence and importance of applied bachelor’s programme, which
includes active participation in education of partner companies, are presented, peculiarities of practice-oriented
learning technologies are revealed. Also experience of realization of practice-oriented learning in Borys Grinchenko
Kyiv University is described. Achievements of students of the Chair of Advertising and Public Relations, which were
based on principles of practice-oriented education, are reviewed.
References
Алешина И. В. Паблик рилейшнз для менеджеров : учеб. / И. В. Алешина. – М. : ІКФ «ЕКМОС»,
– 480 с.
Болотов В. А. Компетентностная модель: от идеи к образовательной программе / В. А. Болотов,
В. В. Сериков // Перемены: педагогический журнал. – 2004. – №6. – С. 3-10.
Бортник Е. М. Управление связями с общественностью : учеб. пос. / Е. М. Бортник, Э. М. Корот-
кое, А. Ю. Николаева. – М. : ФБК – ПРЕСС, 2002. – 128 с.
Блек С. Введение в паблик рилейшнз / С. Блек. – Ростов н / Д. : Фенікс, 1998. – 380 с.
Бублова Н. П. Формирование профессиональной готовности будущих специалистов по рекламе :
автореф. дис. канд. пед. наук / Н. П. Бублова . – Омск, 2006 [Электр. ресурс]. – Режим доступа : http://
www.dissercat.com/content/formirovanie-professionalnoi-gotovnosti-budushchikh-spetsialistov-po-reklame
Бурмакова Ю. А. Индивидуально-личностные предпосылки профессионального развития специ-
алистов в рекламном деле : автореф. дис. канд. псих. наук. / Е. В. Макксимова. – М., 2007 [Электр. ресурс].
– Режим доступа : http://mosgu.ru/nauchnaya/publications/abstract/Burmakova_JA /
Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі
Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.
Почепцов Г. Г. Коммуникативные технологии двадцятого века / Г. Г. Почепцов. – М. : Рефл-бук,
– 349 с.
Уэллс У. Реклама: принципы и практика / У. Уэллс, Д. Бернет, С. Мориарти. – СПб. : Питер, 2001. – 800 с.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Н. Horbenko

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.
