ORGANIZATION OF SELF-EDUCATIONAL OF THE FUTURE SPECIALISTS IN PHYSICAL REHABILITATION

Authors

Keywords:

massage, physical rehabilitation specialist, professionaltraining, self-massage, students’ individual work.

Abstract

The article justifies the research actuality of studying the problem of self-education of the future specialists in physical rehabilitation in the process of doing «Massage and self-massage» course. The authors prove the actual need in upgrading the qualification level of highly professional specialists.

Having generalized the essence of foreign and domestic researchers’ works, the authors cover the issue of «students’ individual work». As a result, individual work aims, objectives and kinds have been defined, and peculiarities of its organizing in the process of teaching future specialists in physical rehabilitation have been analyzed. The article also contains the list of topics proposed for self-education.

The authors justify the importance of applying current interactive teaching methods, pointing out the project method effectiveness. It is also noted that major criteria of students’ individual work in the process of doing «Massage and self-massage» course is their level of building corresponding practical skills. The most important of them include the following: mastering the technique of giving basic and assisted massage, and also overall and local massage for individuals having various diseases and damages of supporting-motor apparatus, excitatory, cardiovascular, digestive, respiratory systems etc., doing self-massage of certain body parts etc.

Author Biographies

Nataliya Beseda, Poltava National Technical Yuri Kondratyuk University, Pershotravnevyi avenue, 24, 36011 Poltava, Ukraine

PhD in pedagogics, senior lecturer of the physical education and sport departmen

Oleksiy Vorobjov, Poltava National Technical Yuri Kondratyuk University, Pershotravnevyi avenue, 24, 36011 Poltava, Ukraine

Senior lecturer of the physical education and sport department

References

Балицька Т. В. Організаційно-педагогічні умови самостійної роботи студентів педагогічних університетів у процесі кредитно-модульного навчання : автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук : спец. 13.00.04 «Теорія і методика професійної освіти» / Т. В. Балицька. – Луганськ, 2010. – 22 с.

Бобрицька В. І. Дослідження проблеми формування самоосвітньої компетенції у майбутніх учителів у контексті євроінтеграційних процесів / В. І. Бобрицька // Проблеми освіти в Польщі і в Україні в контексті процесів глобалізації та євроінтеграції : матер. Міжнар. наук.-практ. конф., 21-24 квітня 2009 р. Київ-Житомир / За ред. В. Кременя, Т. Левовицького, С. Сисоєвої. – К. : КІМ, 2009. – С. 306-316.

Бобрицька В. І. Професійно орієнтований контекст формування самоосвітньої компетентності майбутнього викладача в умовах магістратури / В. І. Бобрицька // Вісник Національного авіаційного університету. Серія Педагогіка. Психологія. – К. : Вид-во Нац. авіац. ун-ту «НАУ-друк», 2015. – № 2 (7). – С. 24-30.

Волошко Л. Б. Технологія організації самостійної роботи студентів / Л. Б. Волошко // Педагогіка, психологія та медико-біологічні проблеми фізичного виховання і спорту: наукова монографія /за ред. проф. С. С. Єрмакова. – Харків : ХДАДМ (ХХПІ), 2007. – № 1. – С. 8-11.

Голуб Н. П. Самостійна робота як ефективний засіб реалізації компетентнісного підходу до навчання та активізації навчальної діяльності студентів хімічного факультету [Електронний ресурс] / Н. П. Голуб, М. В. Поторій, В. Г. Лендєл // Науковий вісник Ужгородського університету. Серія : Хімія. – 2011. – № 1. – С. 72-77. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvuuchem_2011_1_19.

Косинська О. Самостійна робота студента як провідний компонент процесу підготовки фахівця [Електронний ресурс] / О. Косинська, Г. Маковська // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія : Педагогіка. – 2009. – № 3. – С. 277 – 281. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/NZTNPU_ped_2009_3_66.

Руденко Р. Є. Дисципліна «Масаж» у процесі формування майбутнього фахівця з фізичного виховання та спорту [Електронний ресурс] / Р. Є. Руденко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Сер. : Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. - 2013. – Вип. 112 (2). – С. 242 – 244. – Режим доступу : http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuPN_2013_112(2)__58.

Galyna Boiko, Natalia Babych. Characteristics of motivational patterns for sporting activity of swimmers with psychophysical disorders. Sport Sciences for Health, 2014. – Volume 10. – Issue 3. – P. 237 – 246. doi:10.1007/s11332-014-0199-4.

How to Cite

Beseda, N., & Vorobjov, O. (2019). ORGANIZATION OF SELF-EDUCATIONAL OF THE FUTURE SPECIALISTS IN PHYSICAL REHABILITATION. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3-4), 138–141. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/182463

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION