DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2016(3-4)2328

DOCTORS’ POSTGRADUATE EDUCATION: BASIC CONCEPTS CHARACTERISTICS

Oleksandra Lysenko

Abstract


This article highlights the basic concepts that reveal the essence of postgraduate training in particular are considered legal documents governing the issue of doctors’ postgraduate education in Ukraine, outlined a wide range of opportunities for doctors’ professional development and postgraduate education. Regulatory sequence stages of professional specialization (internship) and doctors’ professional improvement, including by passing the specialization improvement of information exchange and training as well as training in the workplace defined. The notion of competence, which is defined by the sign of expertise to address specific situations or solving tasks analysed. Postgraduate stage of doctors’ training as a period which is aimed at improving the practical training and formation of readiness for independent medical practice described. Andragogics assumptions are analyzed through the prism of postgraduate training. Feasibility of implementation of modern forms and methods of interactive student-centered learning using distance learning and other tools inherent andragogical educational model in a system of continuous professional development of doctors determined. Self-concept and its importance in the formation of the creative person of the adult learner analyzed. The concept of distance learning described as an opportunity to improve the knowledge and skills of adult learners in a case when they are at a distance from the teacher.

Keywords


andragogical principles of education; distance learning; doctors’ postgraduate education; online learning.

References


Бех І. Д. Oсoбистіснo oрієнтoване вихoвання : [наукoвo-метoдичний пoсібник] / І. Д. Бех. – К. : ІЗМН, 1998. – 204 с.

Гончаренко С. У. Український педагогічний словник / С. У. Гончаренко. – К. : Либідь, 1997. – 375 с.;

Зязюн І. А. Філософія поступу і прогнозу освітньої системи / І. А. Зязюн // Педагогічна майстерність : проблеми, пошуки, перспективи . – К., Глухів : РВВ ГДПУ, 2005. – С. 10–18.

Приходько Ю. О., Юрченко В. І. Психологічний словник-довідник: Навч. посіб. – К.: Каравела, 2012. – 328 с.

Рубинштейн С. Л. Проблемы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. – 2-е изд. – М. : Педагогика, 1976. – С. 23–39.

Савченко О. Я. Компетентнісний підхід як чинник модернізації змісту освіти / О. Я. Савченко // Наука і освіта. Науково–практичний журнал Південного наукового центру НАПН України. Серія «Педагогіка». – 2011. – № 4. – С. 2–6.

Сисоєва С. О. Основи педагогічної творчості: Підручник. – К.: Мілені ум, 2006. – 344 с.

Сисоєва С. О. Інтерактивні технології навчання дорослих: навчальний посібник. – К.: ВД «Екмо», 2011. – 324 с.

Цехмістер Я. В. Допрофесійна підготовка учнів у ліцеї медичного профілю : теорія і практика : [монографія] / Я. В. Цехмістер. – К. : Наукова думка, 2002. – 621 с.

Definition and Selection of Competencies. Theoretical and Conceptual Foundations. Strategy Paper on Key Competencies. An Overarching Frame of Reference for an Assessment and Research Program. OECD (Draft). Available at: http://www.oecd.org/dataoecd/48/22/41529556.pdf.

Tkachenko L. H. (2015). Vauchery na navchannya osib vikom starshe 45 rokiv yak instrument aktyvnoyi polityky rynku pratsi (Vouchers for education persons aged over 45 years as an instrument of active labor market policies). Demohrafiya ta sotsial’na ekonomika, 2(24), 41-52. Available at: http://dx.doi.org/10.15407/ dse2015.02.041.


GOST Style Citations




Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2020 Oleksandra Lysenko