DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2016(1-2)7176

Physical education specialists’ professional training in the United States

Tеtiana Dereka

Abstract


The article analyzes the characteristics of educational standards in physical education in the USA. The areas of five US national sports orientated associations are characterized here. It is determined that the key features of the US highest education system are its decentralization, multicultural focus with maximum regard to the needs of American society, labor market and current trends in the field of pedagogical knowledge. The levels of the US highest education in professional training system within the field of physical culture and sports are characterized here. The author presents the educational programs of physical education specialists’ training in the USA highest education institutions. The features of universities’ applicants selection (future teachers) and criteria of  educational reviling are given. The structure of education levels (bachelor, master, doctor) is analyzed here. This structure contributes to the principle of professional education continuity implementation. The professional pedagogical subjects unit of American universities is characterized.

It is indicated that the key traits of multilevel training of physical education teachers in the US universities are the differentiation and individualization of learning within personal approach to teachers’ education, practical orientation of each course, variability of practical teaching methods within the activity approach, with emphasis on the formation of special pedagogical knowledge of the teacher based on the integration of acquired knowledge and skills from different disciplines blocks. Students are provided with knowledge of philosophical, theoretical, legal, psychological and sociological foundations of physical education.


Keywords


higher education, physical education area, professional training, specialists, physical education.

References


Диба Т. Г. Компетентнісний підхід у професійній підготовці фахівців фізичного виховання / Педагогічна освіта: теорія і практика, 2015. – №24 – С. 58–67.

Мединський С. В. Діяльність американського альянсу здоров’я, фізкультурної освіти, рекреації й танців крізь призму часу // Фізичне виховання, спорт і культура здоров’я у сучасному суспільстві : бірник наукових праць. № 3 (19), 2012. С. 35-38.

Осадча Т. Ю. Професійна підготовка викладачів фізичного виховання в університетах США. Автореф. дис. на здобуття наукового ступеня кандидата пед. наук. Л.: - 2005. – 18 с.

Осадчая Т. Ю. Физическое воспитание школьников в США: учеб. пособие для студентов вузов физ. воспитания и спорта / Т.Ю.Осадчая, И.Г.Максименко. – К.: Олимп. л-ра, 2008. – 144 с.

Освітологія: хрестоматія: навч. посібник для студентів вищих навчальних закладів / Укладачі Огнев’юк В. О., Сисоєва С. О. – К.: ВП «Едельвейс», 2013. – 744 с.

Черній Л. В. Компетентнісний підхід у фаховій підготовці майбутніх учителів іноземної мови в університетах США: автореф. дис. на здобуття наук. ступеня канд. пед. наук: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти / Л. В. Черній // ТНПУ ім. В. Гнатюка. – Тернопіль, 2011. – 20 с.

American Alliance for Health, Physical Education, Recreation and Dance. Physical Best program. – Champaign, Illinois: Human Kinetics Books, 1999. – 16 p. [Електронний ресурс] – Режим доступу до сайту: http://www.answers.com/topic/american-alliance-for-health-physical-education-recreation-and-dance

Approved by College Pelegate Assembly December, 1984-Atlanta? Georgia? Eight Edition, 1992. – Р. 89.

Criteria for accreditation on colleges. Southern Association of Colleges and Schools 1886 Southern Lane, Georgia 30033-4097. – Р. 124. / Lane College 2007 Catalog. Режим доступу: http://www.lanecollege.edu/ catalog06-07.pdf

National Commission on Teaching and America’s Future. What matters most: Teaching for America’s Future. – New York: Author, - 1996. – 23 h

Quennerstedt M., Larsson H. Learning movement cultures in physical education practice [Електронний ресурс] / M. Quennerstedt, H. Larsson // Sport, Education and Society. – Published online: 21 Jan 2015, DOI: 10.1080/13573322.2014.994490. – Режим доступу: http://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/13573 322.2014.994490#


GOST Style Citations




Refbacks

  • There are currently no refbacks.




Copyright (c) 2020 Tеtiana Dereka