SYSTEM OF MODEL FOR TRAINING FUTURE MASTERS OF TOURISM, AS WELL AS THE ALGORITHM OF ITS REALIZATION
DOI:
https://doi.org/10.28925/1609-8595.2017(1-2)4550Keywords:
future masters of tourism, higher education, methodology, organizational and pedagogical conditions, professional training, system model.Abstract
On the basis of theoretical analysis author substantiates the system model of training future masters of tourism in higher education. The author found the methodological basis of preparation of future tourism masters in the field of higher education. In addition, theoretically grounded and model of the system of training of future masters of tourism, opened its components, a set of organizational and pedagogical conditions. System model of professional training of future masters of tourism in higher education, which is considered by us as an open, integrative, multi, mobile, adequate social requirements and individual needs of students, the educational system contains components: theoretical, methodological, structural and functional, design and technology, analytical criterion. All defined components that represent stages in the link structure of the overall system formation process of future masters of tourism to the profession, the author see in a strong relationship with the obligatory account certain methodological basis during their use.
Also the author based on his theoretical research and practical experience defined criteria and levels of preparedness of future masters of tourism to the profession.
The author proved that the model provides the opportunity to reflect, recreate individual readiness of future masters of tourism with a view to understanding its forecasting features, operation and further successful implementation in educational practice. The author researched and proposed algorithm productive use of the system model of training future tourism masters in the field of higher education. Based on the results of research made a some conclusion. Further prospective research directions are also provided. Perspective directions of the following researches the author sees in the theoretical analysis of organizational and pedagogical conditions of professional training of masters in tourism.
References
Горбачев А.А. Тарариева К.С. Этапы формирования профессионально-коммуникативной компетенции у будущих менеджеров по туризму в процессе обучения в вузе на основе педагогического проектирования. [Електронний ресурс]. – URL: http://Teoria-Practica.Ru/Rus/Files/Arhiv_ Zhurnala/2014/4/Pedagogika/Gorbachev-Tararieva.Pdf
Закон України «Про вищу освіту» від 01.07.2014 № 1556-VII [Електронний ресурс]. – URL: http:// zakon2.rada.gov.ua/laws/show/1556-18
Лиханова В.В. Модель формирования межкультурной компетентности специалистов сервиса и туризма вестник бурятского государственного университета. – 2014. – №1(1). – С. 80-84.
Літвінова-Головань О.П. Аналіз підготовки фахівців з дозвільної анімації в сучасних вищих навчальних закладах України / О.П. Літвінова-Головань, Л.В. Безкоровайна // Науковий вісник мелітопольського державного педагогічного університету. Серія: Педагогіка, 2 (13). Мелітополь, 2014. – С. 333-339. DOI: http://dx.doi.org/10.7905/нвмдпу.v0i13.953
Станкевич П.В. Модели содержания естественнонаучного образования бакалавров и магистров: автореф. дис. на соиск. учен. степени доктора пед. наук: спец. 13.00.02. «Теория и методика обучения и воспитания» (естествознание, уровень профессионального образования) / П.В. Станкевич. – СанктПетербург, 2010. – 38 с.
Субетто А.И. Социоморфность системы образования как критериальное основание квалиметрии страновых образовательных систем // Тезисы Международной конференции-семинара «Сравнение систем высшегообразования и сравнительная педагогика (г. Новгород, 26-30 сентября 1994 г.). – М.: Исследовательский центр проблем качества подготовки специалистов, 1994. – С. 12-14.
Федорченко В.К. Теоретичні та методичні засади підготовки фахівців для сфери туризму: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / В.К. Федорченко ; Ін-ут педагогіки і психології проф. освіти АПН України. – К., 2004. – 43 с.
Франкфурт Б.А. Теоретико-педагогические проблемы построения современных моделей общеобразовательных учреждений: дис. на соискание науч. степени док. пед. науч: спец. 13.00.01 «Общая педагогика, история педагогики и образования» / Борис Андреевич Франкфурт. – М., 2000. – 424 с.
Шапран Ю.П. Особенности моделирования профессиональной подготовки учительских кадров с позиций компетентностного подхода // Педагогика высшей школы. – 2015. – №1. – С. 56-59.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Larisa Beskorovaynaya
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.