STUDENT FORMATION OF PEDAGOGICAL SPECIALTY AND SKILLS OF ХХІ TH CENTURY IN PROCESS OF IMPLEMENTATION INDIVIDUAL WORK
DOI:
https://doi.org/10.28925/1609-8595.2017(1-2)2025Keywords:
information technologies, communicative skills, critical thinking, skills of ХХІ th century, cooperation skills, professional training, Web-quest, individual task.Abstract
In this article actualizes problem of formation skills twenty-first century of future educators: сritical thinking and possibility to solve problems, communicative, cooperative, media and computer skills. Considered types of students individual works and their influence on formation skills of twenty-first century. Presented results of students study positions of implementation creative tasks of individual works. The research allowed to make conclusions, that overwhelming majority of interviewed students able independently and in time perform tasks, overcome difficulties in condition of clear methodical instructions for their implementation and support of teacher and classmates.Listed examples of practical developments individual and collective objectives of individual works from one training course and analyzed their effectiveness.
The best form of individual work selected Web-quest, that combines a method of projects using the Internet and role-playing games. Developed tasks has different difficulty and purpose, its - crossword puzzles, quizzes, interactive tests and educational games, the solution of which requires a deep knowledge of theoretical and practical material from discipline; search, examination and compilation of information from electronic websites; creating catalogs, cases that contains methodical materials; reflection of personal achievements.
Proved, that the technology of Web-quest as a form of individual work of students in high school allows: improve skills of finding information in the Internet; develop critical thinking, ability to analyze, summarizing and evaluation of information; encourage students to be independent in solving problems; develop research and creative ability; formation of ability of establishing communication and interaction with others.
References
Гуревич Р. С. Веб-квест як інноваційна технологія навчання у вищій і середній школі / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. – Луганськ: ЛНУ ім. Т. Шевченка, 2011. – Ч. 1. – Вип. 21(232). – С. 36–45.
Гуревич Р. С. Інформаційно-комунікаційні технології в професійній освіті / Р. С. Гуревич, М. Ю. Кадемія, М. М. Козяр ; за ред. член-кор. НАПН України Гуревича Р. С. – 2012. – 506.
Котова А. Принципи організації самостійної роботи студентів та вимоги до її проведення / Анна Котова, Рима Туренко // ScienceRise. – 2015. – T. 10, N 5 (15). – С. 75-77. – Режим доступа : DOI : 10.15587/2313-8416.2015.52181.
Куземко Л. В. Використання Веб-квестів у проектуванні самостійної роботи майбутніх вихователів ДНЗ / Л.В. Куземко, Т.В. Бондаренко.// Молодий вчений : наукове видання – 2016. – №4. – С. 541-544.
Романова Г.М. Індивідуально-типологічні та дидактичні чинники результативності самостійної роботи студентів економічних університетів : автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.04 / Романова Ганна Миколаївна, Ін-т педагог. і психолог. проф. освіти АПН України. – Київ, 2003. – 21 с.
Срипка Г.В. Формування в учнів навичок ХХІ століття засобами інформаційно-комунікаційних технологій / Г.В. Скрипка // Інформаційні технології і засоби навчання, 2016. – Т.54, - №4. – С.99-105. [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1410/1066. (15.10.2016)
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Lesya Kuzemko
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.