DOI: https://doi.org/10.28925/1609-8595.2018.3-4.1420
A NEW PARADIGM OF POSTGRADUATE PEDAGOGICAL EDUCATION: REALIZATION OF THE COMPETENT APPROACH
Abstract
Keywords
Full Text:
PDF (Українська)References
Bibik, N. M. (2015). Perevaghy i ryzyky zaprovadzhennja kompetentnisnogho pidkhodu v shkiljnij osviti [Benefits and risks of introducing a competent approach in school education]. Ukrainian Pedagogical Journal, 1, 47–58. Retrieved from http://lib.iitta.gov.ua/9772/1/10-35-1-PB%20%281%29.pdf (ukr).
Dyka, N. M. (2017). Formuvannja movnoji osobystosti uchnja zaghaljnoosvitnjogho navchaljnogho zakladu v umovakh realizaciji koncepciji Novoji ukrajinsjkoji shkoly [Formation of the linguistic personality of a student of a comprehensive educational institution in the context of the implementation of the concept of the New Ukrainian School]. Molodyj vchenyj, 11, 294–297 (ukr).
Instruktyvno-metodychni rekomendaciji shhodo vyvchennja v zakladakh zaghaljnoji serednjoji osvity navchaljnykh predmetiv ta orghanizaciji osvitnjogho procesu u 2018/2019 navchaljnomu roci [Instructional and methodological recommendations for studying in institutions of general secondary education of educational subjects and organization of educational process in the 2018/2019 academic year]. Retrieved from https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/.../1_9-415.docx (ukr).
Order of the Ministry of Education and Science of Ukraine №. 408 of 20.04. 2018 «Pro zatverdzhennja typovoji osvitnjoji proghramy zakladiv zaghaljnoji serednjoji osvity III stupenja» [On Approval of the Typical Educational Program of Secondary Education Institutions of the Third Degree]. Retrieved from file:///C:/Users/sasha/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/5ae07991a69e7045039838.pdf (ukr).
Savchenko, O. Ja. (2014). Uprovadzhennja kompetentnisnogho pidkhodu v pochatkovu osvitu: zdobutky i nerozvjazani problem [Implementation of a competency approach to primary education: achievements and unresolved problems]. Ridna shkola, 4–5, 12–16. Retrieved from https:file:///C:/Users/sasha/AppData/Local/Temp/Rar$DIa0.658/І_том.pdf (ukr).
Sysojeva, S. O., Oghnevjuk, V. O. (2016). Pidghotovka ekspertiv u ghaluzi osvity v Ukrajini [Training of Experts in the Field of Education in Ukraine]. Osvitologhija. Ukrainian-Polish Yearbook, 4, 56–65 (ukr).
Ukrajinsjka mova. Proghrama dlja zaghaljnoosvitnikh navchaljnykh zakladiv 5–9 klasy [Ukrainian language. Program for general educational institutions 5–9 classes] (2017). Dyvoslovo, 7–8 (ukr).
Ukrajinsjka mova. Proghrama dlja zaghaljnoosvitnikh navchaljnykh zakladiv 10, 11 klasy [Ukrainian language. Program for general educational institutions 10, 11 classes]. (2018). Dyvoslovo, 7–8(ukr).
Hutorskoj, A. V. (2003). Kljuchevye kompetencii kak komponent lich'nosno-orientirovanoj paradigmy obrazovanija [Key competences as a component of the lishnosno-oriented paradigm of education]. Narodnoe obrazovanie, 2, 58–64 (rus).
Bates, E., Devescovi, A., D`Amico, S. (1999). Processing complex sentences: A cross-linguistic study. Language and Cognitive Processes, 14 (1), 69–123. DOI: 10.1080/016909699386383 (eng).
GOST Style Citations
- Бібік Н. М. Переваги і ризики запровадження компетентнісного підходу в шкільній освіті. Український педагогічний журнал. 2015. № 1. С. 47–58. URL: http://lib.iitta.gov.ua/9772/1/10-35-1-PB%20%281%29.pdf (дата звернення: 26.09.2018).
- Дика Н. М. Формування мовної особистості учня загальноосвітнього навчального закладу в умовах реалізації концепції Нової української школи. Молодий вчений. 2017. № 11. С. 294–297.
- Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення в закладах загальної середньої освіти навчальних предметів та організації освітнього процесу у 2018/2019 навчальному році. URL: https://mon.gov.ua/storage/app/media/zagalna%20serednya/.../1_9-415.docx (дата звернення: 26.09.2018).
- Наказ МОН України № 408 від 20.04. 2018 р. «Про затвердження типової освітньої програми закладів загальної середньої освіти ІІІ ступеня». URL: file:///C:/Users/sasha/AppData/Local/Packages/Microsoft.MicrosoftEdge_8wekyb3d8bbwe/TempState/Downloads/5ae07991a69e7045039838.pdf (дата звернення: 26.09.2018).
- Савченко О. Я. Упровадження компетентнісного підходу в початкову освіту: здобутки і нерозв’язані проблеми. Рідна школа. 2014. № 4–5. С. 12–16. URL: file:///C:/Users/sasha/AppData/Local/Temp/Rar$DIa0.658/І_том.pdf (дата звернення: 26.09.2018).
- Сисоєва С. О., Огнев’юк В. О. Підготовка експертів у галузі освіти в Україні. Освітологія: українсько-польський щорічник. 2016. № 4. С. 56–65.
- Українська мова. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 5–9 класи. Дивослово. 2017. № 7–8.
- Українська мова. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів 10, 11 класи. Дивослово. 2018. № 7–8.
- Хуторской А. В. Ключевые компетенции как компонент личносно-ориентированой парадигмы образования. Народное образование. 2003. № 2. С. 58–64.
- Bates E., Devescovi A., D`Amico S. Processing complex sentences: A cross-linguistic study. Language and Cognitive Processes. 1999. № 14 (1). P. 69–123. DOI: 10.1080/016909699386383.
Refbacks
- There are currently no refbacks.
Copyright (c) 2020 Natalia Dyka, Oleksandra Glazova