Model of overcoming cognitive-psychological barriers in the process of professional preparation of future teachers

Authors

  • A Semenova

Abstract

In the article essence of model of overcoming cognitive-psychological barriers opens
up in the process of professional preparation of future teachers; attention is accented on its
rich in content fi lling (principles, requirements, blocks, maintenance, stages); the analysis
of the phenomenon of barriers is carried out as specifi c obstacles in thought; the basic
groups of mechanisms of overcoming cognitive-psychological barriers are considered.

References

Электронная библиотека N-T.org : энциклопедия : лауреаты Нобелевской премии [Електронний

ресурс] ; пер. с англ. — М. : Прогресс, 1992. — Режим доступу : http://www.xenoid.ru/materials/

materials_chem/persones/Curie_Marie.php.

Грановская Р. М. Элементы практической психологии / Р. М. Грановская. — Л. : ЛГУ, 1988. — 565 с.

Кедров Б. М. День одного великого открытия / Б. М. Кедров. —К. : Эдиториал УРСС, 2001. —

с. — (Серия „Философы России XX века”).

Шакуров Р. Х. Перестройка управления : психологический аспект / Р. Х. Шакуров. — К. : Знамя,

— 321 с.

Антонов А. В. Информация : восприятие и понимание / А. В. Антонов. — Киев : Наук. думка,

— 182 с.

Дембо Т. Гнев как динамическая проблема / Т. Дембо // Динамическая психология : избранные

труды / К. Левин. — М. : Смысл, 2001. — С. 534—570.

Холл К. Теории личности / К. Холл, Г. Линдсей. — М. : КСП+, 1997. — 720 с.Дункер К. Качественное исследование продуктивного мышления / Дункер Карл. // Психология

мышления. — М. [б. и.], 1965. — С. 21—85.

Грановская Р. М. Элементы практической психологии / Р. М. Грановская. — Л. : ЛГУ, 1988. — 565 с.Дубинин Н. П. Некоторые вопросы биосоциальной природы человека / Н. П. Дубинин, Ю. Г.

Шевченко. — М. : Наука, 1976. — С. 224—225.

Никитин Б. П. Ступеньки творчества или развивающие игры / Б. П. Никитин. — [3-е изд., доп.].

— М. : Просвещение, 1990. — 160 с.

Рубинштейн С. Л. Основы общей психологии / С. Л. Рубинштейн. — СПб. : Питер, 2000. — 712

с. — (Серия „Мастера психологии”).

How to Cite

Semenova, A. (2019). Model of overcoming cognitive-psychological barriers in the process of professional preparation of future teachers. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1), 82–88. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/192560

Issue

Section

CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION: FOREIGN EXPERIENCE