ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ НА ЗАНЯТТЯХ З ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУ

Authors

  • E. A. Makarova

Keywords:

professional competence, professional identity formation, vocal music education.

Abstract

The article discusses the formation of professional competence of future teachers of music
in the classroom setting with voice search for the best forms of this process. The concept of
professional competence as a set of professional skills and knowledge, designed to skills necessary
for successful professional activity.

References

Агикян М. О подготовке студента к педаго-

гической деятельности. – М., 1984. – 231 с.

Микиша М. Практичні основи вокального

мистецтва. – К.: Муз. Україна, 1971. – 90 с.

Компетентнісний підхід у сучасній освіті:

Світовий досвід / Під заг. ред. О.В.Овчарук. –

К.: КІС, 2004. – 112 с.

Олексюк О.М., Кондратенко Г.Г., Ляшенко

О.Д. Вступ до спеціальності: Навч. посіб. –

К., 2011 р. – С. 102-117.

How to Cite

Makarova, E. A. (2019). ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИКИ НА ЗАНЯТТЯХ З ПОСТАНОВКИ ГОЛОСУ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 143–145. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/187530

Issue

Section

QUALITY ASSURANCE IN HIGHER EDUCATION AND ITS EXPERT SUPPORT: THE EU EXPERIENCE