ПІДГОТОВКА ВИХОВАТЕЛІВ ДО РИТМІЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
Keywords:
rhythmic organization, educational process, salutogenetic researchesAbstract
The methodological principles of the waldorf kindergarten teachers` preparation to the
rhythmic organization of the educational process are defi ned in the article; the weekly rhythm of
the children`s group is observed in the article; the signifi cance of the day`s, week`s, month`s and
year`s rhythms for the promotion of the children`s health and forming their high ability to adapt
to the life changes is emphasized in the article
References
Гебель В., Глеклер М. Ребенок. От мла-
денчества к совершеннолетию. Медико-
педагогический справочник / В.Гебель,
М.Глеклер; пер. с нем. – Калуга.: Духовное
познание, 2004. – 680 с.
Загвоздкин В. К. Вальдорфский детский сад. В
созвучии с природой / В. К. Загвоздкин. – Санки-
Петербург.: Изд-во Деметра. – 2007. – 160 с.
Краних Э.-М. Антропологические основы
вальдорфской педагогики / за общей ред. В.
Загвоздкина. – К.: «Генеза», 2008. – 276 с.
Симонис В.К. Ребенок до семи лет./ Пе-
ревод Е. В. Козловской / СПб.: Деметра,
– 176 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 L. Litvin
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.