ПІДГОТОВКА ВИХОВАТЕЛІВ ДО РИТМІЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ

Authors

  • L. Litvin

Keywords:

rhythmic organization, educational process, salutogenetic researches

Abstract

The methodological principles of the waldorf kindergarten teachers` preparation to the
rhythmic organization of the educational process are defi ned in the article; the weekly rhythm of
the children`s group is observed in the article; the signifi cance of the day`s, week`s, month`s and
year`s rhythms for the promotion of the children`s health and forming their high ability to adapt
to the life changes is emphasized in the article

References

Гебель В., Глеклер М. Ребенок. От мла-

денчества к совершеннолетию. Медико-

педагогический справочник / В.Гебель,

М.Глеклер; пер. с нем. – Калуга.: Духовное

познание, 2004. – 680 с.

Загвоздкин В. К. Вальдорфский детский сад. В

созвучии с природой / В. К. Загвоздкин. – Санки-

Петербург.: Изд-во Деметра. – 2007. – 160 с.

Краних Э.-М. Антропологические основы

вальдорфской педагогики / за общей ред. В.

Загвоздкина. – К.: «Генеза», 2008. – 276 с.

Симонис В.К. Ребенок до семи лет./ Пе-

ревод Е. В. Козловской / СПб.: Деметра,

– 176 с.

How to Cite

Litvin, L. (2019). ПІДГОТОВКА ВИХОВАТЕЛІВ ДО РИТМІЧНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 79–82. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/187127

Issue

Section

PRACTICE OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION