TO THE PROBLEMS OF ECONOMIC EDUCATION IN THE REPUBLIC OF POLAND AT THE BEGINNING OF THE XXI CENTURY

Authors

  • Kateryna Binytska

Keywords:

economy, economic education, Republic of Poland

Abstract

The article deals with the examination of theoretical approaches to the problem of economic education development
in the Republic of Poland from 1989 to our days, and namely: through the content of economic education and the form
of its teaching in educational establishments. On the basis of the analysis of theoretic literature, the terms economic
education, economic socialization have been determined. The author reveals theoretic approaches to the mentioned
problem, interprets the views of other researchers. The facts of economic education development in the country have
been offered. Analysis of the role of economic education in the educational system of the Republic of Poland has been
done. The tendencies of development of economic education in the country have been formulated.

References

Гавран В. Я. Особливості підготовки фахівців-менеджерів у приватних вищих школах Польщі та

України [Електронний ресурс] / В. Я. Гавран, М. І. Гавран. – Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/

bitstream/ntb/17276/1/39-254-259.pdf.

Методика викладання економіки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.

kneu.dp.ua/moodle-new/pluginfile.php/18061/mod_resource/content/0/MVE_6.508_OM/

MVE_6.508_6.509_6.509.13_OM_2.1.pdf.

Реструктуризація навчального закладу в Польщі (на прикладі Варшавської школи економіки)

[Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.management.com.ua/ct/ct019.html.

Сингаївська А. М. Розвиток вищої економічної освіти: тенденції, періодизація, пріоритети / А. М.

Сингаївська // Вісник Національного технічного університету України „Київський політехнічний

інститут”. Філософія. Психологія. Педагогіка. – 2010. – № 3. – С. 185–190.

Токаренко О. В. Особливості польської вищої освіти / О. В. Токаренко // Актуальні проблеми

соціології, психології, педагогіки: зб. наук. праць. – 2013. – № 3 (20). – С. 215–221.

НЕПЕРЕРВНА ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА: ТЕОРІЯ І ПРАКТИКА Випуск 1-2, 2014

„Produkty finansowe i edukacja finansowa w Polsce na tle wybranych krajów wysoko rozwinietych”.

Raport z badan / [Małgorzata Iwanicz-Drozdowska, Anna Matuszyk, Agnieszka K. Nowak, Radosław Kitala ; kierownik

badania: Małgorzata Iwanicz-Drozdowska. – Warszawa, 2009. – 169 s.

Kołodziej S. Edukacja ekonomiczna dzieci i młodzieży w Polsce [Elektrinnyi resurs] / Sabina Kołodziej. –

Rezhym dostupu: http://www.ue.katowice.pl/uploads/media/9_S.Kolodziej__Edukacja_ekonomiczna_dzieci-

_i_mlodziezy_w_Polsce.pdf.

Wlodarska-Zola L. Efekty modernizacji Polskiego systemu ksztalcenia menedzerow / L. Wlodarska-Zola //

Гуманізація навчально-виховного процесу: зб. наук. праць / за заг. ред. проф. В. І. Сипченка. – Слов’янськ:

вид. центр СДПУ, 2007. – Вип. ХХХІХ. – С. 31–36.

Jak wygląda edukacja ekonomiczna w Polsce [Elektrinnyi resurs]. – Rezhym dostupu: http://www.ceo.org.

pl/pl/przedsiebiorczy/news/jak-wyglada-edukacja-ekonomiczna-w-polsce

How to Cite

Binytska, K. (2019). TO THE PROBLEMS OF ECONOMIC EDUCATION IN THE REPUBLIC OF POLAND AT THE BEGINNING OF THE XXI CENTURY. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (1-2), 113–117. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/185509

Issue

Section

QUALITY ASSURANCE IN HIGHER EDUCATION AND ITS EXPERT SUPPORT: THE EU EXPERIENCE