ОСВІТА ЯК СУСПІЛЬНА ЦІННІСТЬ: ІСТОРИКО%ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ

Authors

  • D Dzvinchuk

Keywords:

Minoan civilization, education system of Sparta, education system of Athens, liberal education.

Abstract

The CretoMycenaean and Athenian historical periods are observed in the article; the peculiarities of the
education systems of Sparta and Athens are analyzed; it is stressed the cultural and ideological originality and high
impressive and humanistic educational ideals of antique Greece; it is emphasized the necessity of the civilized and
highly cultured use of the history.

References

Салимова К., Додде Н. Педагогика на

родов мира: История и современность. –

М.: Педагогическое общество России,

– 576 с.

Скотний В.Г. Філософія освіти: екзис

тенція ірраціонального в раціональному.

/ В. Г. Скотний. – Дрогобич: Вимір, 2004.

– 348 с.

Торосян В.Г. История образования и

педагогической мысли: Учеб. для студ.

высш. учеб. заведений. – М.: Издво

ВЛАДОСПРЕСС, 2003. – 352 с.

Хаурдакис А. Греция / Педагогика

народов мира: История и современность;

Салимова К., Додде Н. – М.: Пед. общ

во России, 2001. – С. 130163.

How to Cite

Dzvinchuk, D. (2019). ОСВІТА ЯК СУСПІЛЬНА ЦІННІСТЬ: ІСТОРИКО%ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3-4), 6–8. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/187610

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION