ОСВІТА ЯК СУСПІЛЬНА ЦІННІСТЬ: ІСТОРИКО%ФІЛОСОФСЬКИЙ АНАЛІЗ
Keywords:
Minoan civilization, education system of Sparta, education system of Athens, liberal education.Abstract
The CretoMycenaean and Athenian historical periods are observed in the article; the peculiarities of the
education systems of Sparta and Athens are analyzed; it is stressed the cultural and ideological originality and high
impressive and humanistic educational ideals of antique Greece; it is emphasized the necessity of the civilized and
highly cultured use of the history.
References
Салимова К., Додде Н. Педагогика на
родов мира: История и современность. –
М.: Педагогическое общество России,
– 576 с.
Скотний В.Г. Філософія освіти: екзис
тенція ірраціонального в раціональному.
/ В. Г. Скотний. – Дрогобич: Вимір, 2004.
– 348 с.
Торосян В.Г. История образования и
педагогической мысли: Учеб. для студ.
высш. учеб. заведений. – М.: Издво
ВЛАДОСПРЕСС, 2003. – 352 с.
Хаурдакис А. Греция / Педагогика
народов мира: История и современность;
Салимова К., Додде Н. – М.: Пед. общ
во России, 2001. – С. 130163.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 D Dzvinchuk
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.