FORMATION OF THE READINESS FOR MANAGEMENT ACTIVITIES OF CADETS IN HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS OF UKRAINE’S MIA IN THE PROFESSIONAL TRAINING PROCESS
DOI:
https://doi.org/10.28925/1609-8595.2017(1-2)155160Keywords:
institution of higher education, readiness for management activities, cadet system MIA management activities, professional training.Abstract
In the article is the definition of organizational and pedagogical conditions of formation students readiness for the management in the professional training process in higher educational institutions of the MIA, identified and characterized their essence. There is the formulation of the organizational and pedagogical conditions of formation students readiness for management activities in the professional training which is the unity of external and internal factors of educational environment of higher education system of the Interior Ministry, which is regulated by the interaction of the three levels of the educational process on the basis of generalization (institutional, managerial, technological) that provides qualitative development of the necessary professional qualities of future specialists with the demands of society, the needs of the labor market. The effectiveness of the implementation of organizational and pedagogical conditions as updating content, methods and forms of professional training; intensification of research and independent work of students; Implementation model of preparedness for the management of future officers during training. It was found that the aforementioned study conditions associated with specific law enforcement profession, which is defined multifunctional, dynamic, special conditions tensions, clear management actions, their coherence and consistency, continuous solution set of pressing problems and challenges.References
Бойко О.В. Формування готовності до управлінської діяльності у майбутніх магістрів військовосоціального управління: 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти: автореф. дис. … канд. пед. наук / Олег Володимирович Бойко; Ін-т педагогіки і психології професійної освіти АПН України. – К., 2005. – 20 с.
Клачко В. М. Педагогічні умови формування готовності майбутніх магістрів до управлінської діяльності [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.pravoznavec.com.ua/period/ article/5440/%C2.
Литвин А.В. Методологічні засади поняття «педагогічні умови»: на допомогу здобувачам наукового ступеня / Андрій Вікторович Литвин. – Львів: СПОЛОМ, 2014. – 76 с.
Манько В. М. Дидактичні умови формування у студентів професійно-пізнавального інтересу до спеціальних дисциплін / В.М. Манько // Соціалізація особистості : зб. наук. пр. Національного педагогічного університету ім. М. Драгоманова. – К. : Логос, 2000. – Вип. 2. – С. 153–161.
Мозальов В. Якість підготовки фахівців у вищих військових навчальних закладах: педагогічні умови моніторингу / В. Музальов // Неперервна професійна освіта. – 2016 –№ 1-2. – С. 33-38.
Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: навч. посіб. / О.М. Пєхота, В.Д. Будак, А.М. Старева та ін.; за ред. І.А. Зязюна, О.М. Пехоти. – К.: А.С.К., 2003. – 240 с.
Сластенин В. А. Общая педагогика : учеб. пособие. В 2 ч. Ч. 1 / Виталий Александрович Сластенин, Илья Федорович Исаев, Евгений Николаевич Шиянов ; под ред. В. А. Сластенина. – М. : ВЛАДОС, 2002. – 288 с.
Уліч В.Л. Педагогічні умови формування готовності майбутніх офіцерів до управлінської діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Національна академія Державної прикордонної служби України ім. Богдана Хмельницького. – Хмельницький, 2007. – 20 с.
Философский словарь. Энциклопедия философских терминов [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://www.onlinedics.ru/slovar/fil.html
Философский энциклопедический словарь / [Гл. ред: Л. Ф. Ильичев и др.]. – М.: Сов. энциклопедия, 1989. – 563 с.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 Ruslan Trotsky
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 3.0 Unported License.