Хоружа Людмиладоктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри теорії та історії педагогіки, Київський університет імені Бориса Грінченка, вул. Тимошенка 13 б, 04212 м. Київ, Україна,  Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. вам потрібно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

DOI:10.28925/1609-8595.2016(3-4)711 
http://dx.doi.org/10.28925/1609-8595.2016(3-4)711

У ПОШУКАХ НОВОЇ ПЕДАГОГІКИ: КРИТИЧНИЙ АНАЛІЗ

У статті автор розмірковує про роль і значущість педагогічної науки у сучасному суспільстві, здійснює критичний аналіз її змін відповідно до нових викликів та освітніх запитів, визначає позитивне і негативне у цьому процесі. Разом із цим актуалізується проблема оновлення змісту і технологій педагогіки, яка розглядається на соціальному, теоретичному і практичному рівнях. Наголошується на необхідності критичного аналізу трансформацій у педагогічній науці на міждисциплінарній основі, впровадженні інформаційних технологій в освіту з урахуванням дидактичної доцільності.

Ключові слова:  закономірності;  зміст педагогіки;  міждисциплінарність;  педагогіка;  педагогічні технології;  феноменологічний підхід.

Література

  1. Андрущенко В. П. Проблема подготовки нового учителя для объединенной Европы ХХІ / В. П. Андрущенко // Современное образование как открытая система: коллективная монография / под.ред. Н. Г. Ничкало, Г. Р. Филонова,
    О. В. Суходольской-Кулешовой. – М.: Институт научной и педагогической информации РАО, издательство «ЮНИТИ-ДАНА», издательство «ЮРКОМПАНИ», 2012. – 576 с.
  2. Гончаренко С. Педагогічний процес з погляду «філософії ХХІ ст.» /
    С. Гончаренко, В. Кушнір // Шлях освіти, 2005. – № 1. – С. 2–7.
  3. Загвязинский В. И. Теория обучения и воспитания: учебник для бакалавров / В. И. Загвязинский, И. Н. Емельянова. – М.: Изд-во Юрайт, 2012. – 314 с.
  4. Каррингтон А. Суть не в приложениях, суть – в педагогике [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://roachinthenet.blogspot.ru/2016/03/blogpost.html#.VuE3dH2LTGg
  5. Савченко О. Досвід реформування української освіти: уроки і подальший поступ / О.Савченко // Шлях освіти, 2010. – № 3. – С. 2–6.
  6. Шутов В. Н. Основы современной социологии: 15 фундаментальных законов / В. Н. Шутов. – М.: Этерна, 2015. – 224 с.
  7. Altenthan S., Betscher-Ott S., Gothardt W., Hofmair H., Hohlein R., Ott W., Poll P. Pädagogik / Hermann Hobmair.-Koln :Bildungsverlag EINS GMBH, 2012, 467.
  8. Jacob W. J. Interdisciplinary trends in higher education. Palgrave Communications 1, Article number : 15001 (2015), DOI :10.1057/palcomms.2015.1. URL: http://www.palgrave-journals.com/articles/palcomms20151.

Повний текст: PDF (укр.)