ЦІННОСТІ СЕРЕДНЬОГО КЛАСУ І СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТИ

Authors

  • O. Aleksandrova

Keywords:

the middle class, values, the concept of education.

Abstract

In the article, it is grounded the fact that modern concept of education must be oriented to the creation
of the human capital of the “new” middle class which value component is service to the people, society,
state – these ones should indicate the sustainable social development

References

Доманьский Х. Формирование среднего

класса в Польше: движущие силы и

препятствия / Х. Доманьский // Социо

логия: теория, методы, маркетинг. –

– № 3. – С. 5280.

Кудрявцев В. Н. Нравы общества

переходного периода / В. Н. Кудрявцев /

/ Вестник Российской Академии наук. –

– Т. 72. – № 3. – С. 222229.

Лапкин В. В. Трансформация полити

ческих ценностей российских избира

телей / В. В. Лапкин // Политическая

наука. – 2002. – № 2. – С. 5859.

Левада Ю. А. «Человек советский» де

сять лет спустя / Ю. А. Левада //

ВЦИОМ. Мониторинг общественного

мнения. Экономические и социальные

перемены.– М., 1999. – № 3. – С. 715.

Олейник А. Тоталитаризм рынка? /

А. Олейник // Неприкосновенный запас.

– 2003. – № 28. – С. 38.

Тощенко Ж. Т. Парадоксальный человек

/ Тощенко Ж. Т. – М. : Гардарики, 2001.

– 398 с.

Утюж І.Г. Парадигмальні засади освіт

нього простору : монографія / І.Г. Утюж.

– Запоріжжя: «Просвіта», 2012. – 352 с.

Федотова В. Г. Когда нет протестантской

этики… / В. Г. Федотова // Вопросы

философии. – 2001. – № 10. – С. 2744.

Wright Erik Olin. Classes / Wright Erik Olin.

– N.Y. : Shocken, 1985.

How to Cite

Aleksandrova, O. (2019). ЦІННОСТІ СЕРЕДНЬОГО КЛАСУ І СУЧАСНА КОНЦЕПЦІЯ ОСВІТИ. Continuing Professional Education: Theory and Practice, (3-4), 9–13. Retrieved from http://npo.kubg.edu.ua/article/view/187618

Issue

Section

THEORY AND METHODOLOGY OF CONTINUING PROFESSIONAL EDUCATION